God morgon 29 dec 2006
God morgon alla vänner. Snart ska man börja lära sig att skriva 2007 i datumet. Lika svårt varje år i början. Ha en bra dag nu.
Good morgon, god morgon. Time att ta ett extra pass på jobbet. Sköt er allihopa

God fm får jag säga då.
Ja, det där med att byta år ställer alltid till det för mig i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
God förmiddag…
I dag blir det spårning med hunden, en kompis ska lägga blodspår så jag får ett serverat åt mig och Smilla.Skönt att slippa gå spåret själv.
Jag brukar bara göra vanliga spår med snitslar..lite slabbigt att hålla på med blod så jag har inte gått viltsår så mycket, men Smilla kommer gilla detta-mycket!
Sedan blir det fika i skogen-svårt att hinna innan mörkret träder in bara, hon jobbar till 12…
Men,men snart blir det ljusare tider-det har ju redan vänt-den 22 december var det midvintersolstånd så solen har vänt och vi går mot ljuset!!
Läste det inne på "Goda nyheter"..hade missat det - och det är en ju en riktigt god nyhet-att det blir ljusare alltså!
Ha en bra dag!
God kväll! Jag är på så himla gott humör!!! Nu har jag semester en hel vecka!!!
Jag ska bara lata mig, koppla av och umgås med familjen! Det ska bli underbart!
Det är bara att hoppas på lite snö så man får anledning att åka pulka och skidor! Jag längtar så…
Cornish: det låter lite läskigt med blodspår till hunden…? Är det nåt ni tränar inför nån tävling, eller är det bara för att aktivera henne?
Vad skönt för dig med semester!!Snön är jag däremot inte lika längtansfull inför..även om det blir ljusare ute då förstås.Men lite minusgrader vill jag gärna ha- innan det snart blir vååår igen!
Blodspår är inte så farligt som det låter…kallas även viltspår - lite blod i ketchupflaska droppas som spår och så har man en rådjursklöv man drar som hunden sedan får på slutet som belöning.
Jag tycker dock det är lite slabbigt att hantera blodet-man får ha det i frysen och tina och ha sig…så jag föredrar vanligt personspår.
Jag tävlar eller jagar ju inte så då är det bekvämare-och i dag gick det inte alls bra..
Smilla blev övertänd och gillade inte alls den döda rådjursfoten….äcklig tyckte hon och jag med-den var så liten och söt
…Hon spårade vidare och trodde att min kompis steg tillbaka skulle leda till slutmålet-godis eller leksak.Så hon blev lite förvirrad när jag avbröt vid klöven!!Dålig belöning tyckte hon-uräcklig helt enkelt..hon ville inte ta den i mun!
Så det blir nog bara personspår hädanefter-om jag inte går viltspårkurs någon gång kanske…
Men nu gjorde ju min kompis dessa spår innan så det var kul att testa igen- Smilla hade bara gjort på blod en gång förut.
Då tog hon klöven och bar stolt hem-men nu är hon så van vid personspår att hon vill ha den lilla belöningen på slutet i form av godis eller leksak!- Inte en likdel!!
Bästa mentala stimulansen för en hund är att spåra-det är dom ju "gjorda" för!!Finns inget bättre sätt att aktivera dom på…
Det är såå skönt, och man är så nöjd själv, när hunden blir helt trött och tillfreds efter att ha fått jobbat med huvudet!
Det krävs ej långa spår för att ge dom väldigt mycket!