Senast lästa kattbok
Vilken kattbok var den senaste du läste? Själv håller jag just på och läser "The Rex Cat" av Phyllis Lauder.
Kattboken av Pam Brown,en liten presentbok från Pedagogförlaget.Visserligen har man läst den på 20 minuter…men ändå.
En massa roliga och tänkvärda citat och klokord. T ex En liten katt tar djungeln till förorten.Eller: Alla katter vet skillnaden mellan en klösbräda och tyg av högsta kvalitet.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Inte riktigt en kattboken men men det är det jag läser just nu: en kanadensisk avhandling om pumors beteende.
Jag har precis läst den sista av Royal Canins "Katt encykloped"
Räknas Klas katt? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Det måste det väl göra!
Jag sitter just nu och bläddrar i en kattbok som jag fick i födelsedagspresent i dag, fast det är mer foton än text. En underbar bok, helt otroliga och härliga kattbilder. Boken heter "Stora fotoboken om katter", kort och gott!
Jättetråkig är jag kanske, men det var faktiskt RC Uppfödarhandbok. Brukar bläddra i den när jag drabbas av allvarligt kattungesug…
Har precis läst Älskade katter av Jan-Öjvind Swahn.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Den senaste jag läst är "100 katter som förändrade världen" av Sam Stall.
Var positiv -må bra
Hehe nu har jag bläddrat i Brandmän med Klös som jag fått av en nöjd f.d. fodervärd… Mycket snyggt i den kan jag lova 

#9 Ja visst är det
,jag minns inte vilka katter dock..
Jag har precis nu läst ut "Åttonde boken om Gustaf" av Jim Davis
Jag har läst RCbok om några raser. Cornish rex är med i den.
#10 Hepp - inte jag heller…. 

#1. Visst är det en liten bok, kanske i A8-format, med ett "fodral"?Säljer Pedagogförlagets böcker 
Min senaste/nuvarande bok är om rasstandard och lite (massa) annan fakta om en ras… Och så tog jag mig en liten repetition av Sverak och FiFes stadgar för utställningar.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#14 ja yttepytteliten .Fick den av en kattungeköpare i somras.
#15. Då var det den jag tänkte på. Visst är den söt, massvis med fina bilder och små söta citat. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag brukar läsa endel i boken "lär dig förstå och tala med din katt". Mycket intressant bok måste jag säga 
#17 Låter klokt.Hoppas det är en riktig katta som skrivit den
#18 Hihi, ja det kanske det är också. Man vet ju aldrig