Nyheter på gång
Inom en snar framtid (kanske till helgen) kommer det en del nya saker på iFokus:
- Ikon för värd och medarbetare
Värdar och Medarbetare kommer att kunna kryssa i en kryssruta som gör att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget eller kommentaren att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. Detta gäller givetvis bara på den egna sajten.
- Enklare att bli medlem i sajt
På sajtens startsida kommer en knapp för att lägga till sajten som favorit.
- Personligt aktivitetsindex tas bort
Det personliga aktivitetsindexet tas bort. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda.
- Högerspalten ändras lite
Högerspalten kommer att förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom…
- Chat
I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.
(Den största risken med en chat är att det bara står "hallå?" eller "någon här?" eller "här var det dött…". Det skadar bara sajten. Därför kommer det krävas en viss aktivitet på sajten innan man får aktivera chatten.)
Skrivet av AndersE
Finfint! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Låter kul!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Hej, jag är så pass gammal(dags) att jag förstår inte riktigt på skillnaden med chat och forum..
Kan någon förklara saken så att en "aldrig chattad" förstår saken?
Jag kan inte förklara det. Om det nu inte är så att chatten kan man kanske bara prata med varandra och inte för alla. Eller så är det att man får svar direkt. Så kan jag tänka mig. Annars vet jag inte
chat kan öppnas enligt överenskommelse för ett visst sällskap,som t ex en styrelse vid styrelsemöte då alla är utspridda över ett stort geografiskt område.Så är det öppet bara tills mötet är slut.Forum,ja det är det vi har här.Öppet jämt,trådar som är mer eller mindre populära och får fler eller färre svar .
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#5 Ett chatrum är öppet hela tiden, man kan logga in och logga ut men chatten är öppen oavsett antal inloggade. Istället för att som på forum skriva inlägg och posta så är det en snabbare variant kan man säga. Det du skriver och postar läggs i en "logg" som scrollas uppåt när någon annan skriver. När du loggar ut kan du inte längre se vad som skrivs och när du loggar in kan du se vad som skrivs från den stunden du är inloggad, men inte läsa "gamla inlägg" så att säga. Det är som att prata med folk direkt fast via skrift. Blev det något bättre eller förvirrade jag dig mer? 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#5. Jag brukar se skillnaden ungefär såhär,
På en chat kanske det är tillåtet med lite mer OT än på sajten. Men å andra sidan sker allt i chaten i "live-tid", så det gäller att vara snabb på tangenterna.
Jag föredrar att skriva i sajten, då hinner jag tänka efter vad jag ska svara. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...