Avel nybörjare, vore tacksam för lite råd!
Hej, har varit länge sedan jag var inne på sidan nu…
Har 2 rexhonor och känner att det börjar bli dags att bestämma sig för om jag ska ha ngn kull på ngn av dom snart…
Har haft en fin kull på S*LillOyhas Dixie Diesel(som fodervärd) som resulterade i 4 sötisar, skulle egentligen bara behållt en i kullen för ev. avel/sällskap åt Diesel….men naturligtvis fick min sambo en egen favvorit, så det blev 2 som fick bli kvar.
Hade inte så mycket med allt runt aveln,papper och alla olika delar i processen att göra, så vet inte riktigt vad som krävs för att få avla!?
Har dock mycket erfarenhet av katter, har växt upp i en familj med katter och fick trots att jag inte var gammal agera barnmorska ngn gng om året!
Det jag undrar är:
Vad behövs göra innan?(måste man skaffa eget stamnamn, m.m)
Vilka papper/intyg lr dyl. måste man ha?
Eller finns det andra sätt? Råd? Tips?
Är det ngn som har en avelshane som bor här i Karlstad(lr i närheten) och ni känner för att hjälpa till?!
Här kommer iaf namnen på våra rex-tjejjer
S'LillOyhas Dixie Diesel (kallas Diesel)vit och choklad spott
S*LillOyhas Filia (alias Skrynklan)chokladskäldpadd vit harlekn
Är tacksam för alla råd och tips jag kan få

ska försöka hitta bilder jag kan lägga in senare…

Hejsan,
jag hjälper gärna till, bor ju bara runt hörnet
Du får gärna kom på fika någon dag så kan jag berätta lite?

Hej Anna! Det vore kul att komma över på fika, men bor inte runt hörnet längre dock…vi flyttade till våxnäs 1april(på dagen 3år efter vi flyttat in på ö.torgg) Fint område, lugnt och trivsamt(var för mycket väsen i centrum) nära skogen har vi också. Skönt att kunna gå ut i gräset med katterna(lr,ja det är bara Diesel som älskar att gå ut)
Men kan hända att jag tittar över nästa gng jag har vägarna förbi 
Trivs du i nya lägenheten? Vi är nöjda här, men man var så van stadsbullret att det tog ett tag innan man vant sig vid tystnaden!

Ja, jag trivs bra här. Lite mindre lägenhet men bättre planerad och så är det lugnt!!
Hör gärna av dig på anna@jazz-annas.se någon gång så bestämmer vi något!

Skönt att höra, vi har även mindre skala nu, ungefär 15-17m2 mindre, men många tycker att den är större..!? Antagligen för att förra lägenheten bestod till största delen av en låååång korridorliknande hall. Ingen av dom lägenheterna var ju menade för bostad egentligen.
Jag hör av mig snart iaf, så får vi se då
Jag ville bara säga lycka till och jag hoppas på att du får fina kattungar om du väljer att avla på flickorna. Jag såg att de var choklad, jag är intresserad!
Min dröm är att få äga en choklad (med eller utan vitt) flicka. Du får gärna säga till hur planerna blir!