Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 787 ggr
AlexH
0

STURE EC! och Kyra Champion!

Nu har jag avklarat Drammen ,ORKK (idp) för i år. Jag reste i fredags och kom hem nu på måndags kvällen.

Tyvärr var det bara mina CRX på plats…

Lördag 5/9-09

Lördagens cert:

Sture - CACE, DB (NOM), domare Louise Guezennec

Kyra - CAC, DB (NOM) domare Luise Guezennec

Lördagens extra Cert:

Sture - CACE -  Domare: Dagny Dickens

Kyra - CAC - Domare Dagny Dickens

Söndag 6/9 2009

Sture CACE - CHAMPION of EUROPE!! NOM, Bästa korthår vuxen hane (= FIFE BIS hankatt korthår)

Kyra - CAC - Champion

Domare för Söndagen var Mr Eduard Borras, Spania

Det var en jättetrevlig utställning, Jag arbetade som domar assistent (som vanligt), Hjälpte till att bära katt och belv oturligt nog bbiten i handen! Det var en hane som inte alls diggade utställningsmiljön, men som var helcool, fram tills vi skulle upp på bordet, och utan förvarning högg mig två gånger i handen så jag fick släppa honom! Tur att det var en läkare som ställde ut så jag kunde bli omplåstrad och ge mig antibiotika att plocka ut!

JAg är så glad för mina missars resultat speciellt som på söndagen konkurrensen var hård bland de andra korthårsraserna , vi var sex korthårs hanar som var upp för nominering till bästa katt så det känns kul!

På onsdga skall Sture kastreras, så det känns kanon att avsluta hans utställnings karriär som Champion of Europe och med en Bästa placering i panel!SkrattandeTungan ute

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Dolleminas
0

Grattis till fina rersultat!! Hoppas bara att hnden läker ihop utan komplikationer… Klappa den goa chokladbiten från migKyss

MonicaLagerquist
0

Stort Grattis till dig och till dina vackra katter.

Hoppas att din hand mår bra nu och att du inte får några men av bettet.

Stolt ägare till tre La permer

AlexH
0

TAckar, Jag fickin antibiotikan tidigt, så all svullnad har redan gått ned, och jag har inte fått någon feber… den värken något otroligt dock, men de sa de att de kunde göra ett bra tag..

Jag ska pussa på chokladen:)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Jättekramar och grattis!!Äntligen,duktig kille och vilken härlig avslutning på fertilkarriären! Ja grattis till vackra Kyra också förstås,men hon har ju bara börjat den delen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

oops, jag skrev fel, på domarna.. det var Dagny som var domare för ordinarie Cert, på Lördagen och louise som hade extra certet Tungan ute

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#6 resultatet är ju det som räknas..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

emiya
0

Grattis till de fina resultaten!

Krya på handen!

[Silkwaves]
0

Jättegrattis till de jättefina resultaten . Så glad för din skull!! Glad

rexmamma
0

Grattis till superresultat!

Rexjen
0

Sturt grattis till fina resultat! Skrattande

Tråkigt med handen, vilken tur att det fanns läkare på plats och att du fick antibiotika fort. Hoppas det läker fort så du slipper ha ont.

MyTwiggs
0

Grattis!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Grattis! Vad roligt! Tråkigt med handen. Hoppas den läker fort!

[Wiveka]
0

Jättegrattis Alex!!!

Du måste komma och hälsa på igen snart, de river husetFlört

och jag måste snart få se Kyra och Sture igen…..

RacerDonnans
0

Grattis till båda och ett värdigt avslut på fertila livet för Sture!!!!

Säger som övriga att jag hoppas handen läker fint, så trist när något sånt händer. Måste ha känts jobbigt för kattens ägare om det kom så där från "ingenstans".

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AlexH
0

TAck allihopa !

Jo jag tycker synd om ägaren, han mådde nog sämre än jag den dagen Tungan ute

Jag är ju väldigt känslig för blod… smärta och annat bekymrar mig inte, men blod… så han såg alldeles förskräckt ut när jag höll på att svimma, eftersom det pumpade blod ur nedre delen av handflatan och sidan av handleden Förvånad och blod för mig = svimningsattack!

Så jag fick sitta ett tag och hålla huvudet mellan benen. men så fort de fick stopp på blodet, så var det tillbaka till arbete igen, Först domar assistent, sedan panel arbete :)

Jag älskar verkligen att arbeta på utställning! Speciellt som jag alltid får hjälp med mina katter, så jag behöver inte gå med dem själv. Jag vill gärna inte gå fram med mina katter, eftersom jag sitter i Styrelsen och de domare vi har vet ju vem jag är när jag är assistent. så då känns det bra att andra bär mina katter :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

Grattis till de fina titlarna och ett extra grattis till Stures bästa i panelen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

GRATTIS!

pallemaxwell
0

Stort grattis till fina resultat. Hoppas handen läker fort och att smärtan ger med sig.

Spotless
0

Vilka härliga resultat! Stort grattis!