GOD JUL!!! Julafton 2006
Till alla kära medlemmar här på Cornish Rex iFokus!!
Utan er och alla våra katter- ingen sajt!!
Jag är glad att Leffe startade denna sida och är tacksam för förtroendet som Medarbetare!Jag hoppas komma på mer och fler saker att skriva om tiden framöver, men alla medlemmar kan verkligen själva vara i stort sett lika delaktiga!
Om ni tycker något är dumt, om ni har en ide´ eller flera - ja vad som helst, så kontakta gärna mig!
Sedan finns ju alltid Sajtvärd Leffe som klippan bakom det hela- allt att vända sig till!
Det är också kul att vi lyckas hålla en trevlig stämning här på sajten-och så ska det förbli, eller hur?Vi behöver inga tjafs och bråk som förekommer på vissa forum - vi är lika trevliga som våra katter
!
GOD JUL till er alla från oss alla i min "familj"!
Annika, Danne, Buffy och Smilla!(de sista tre i hög på bif.bild..)
Hoppas ni får en riktigt skön helg!!

God jul alla. Härligt julkort ovan
God jul från mig också. Fint kort cornish
Cornish: Åh vilken härlig gosehög!
God jul på er alla!
God Jul till alla flitiga besökare på sidan
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God Jul & Gott Nytt År!!

God Jul och Gott Nytt År!
önskar Anne med katter och sambo
Hoppas ni får en riktigt trevlig jul allihop!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God natt. Kommit hem från jobbet nu och ska gå till sängs, ska bila uppåt landet i morgonbittida. Dagens arbetspass var lite vemodigt - det var sista passet med min gamla trotjänareVW LT35. Ska få en Renaulr Master istället, smidigheten att kunna vända på en femöring försvinner nu blir det att köra runt kvarteret när man gör en u-sväng. Tränge att spänna fast rullstolar, mindre storlek på liften bak. Fördelen är väl förarplatsen - personbilskomfort. Men nu är det ledigt troligen fram till och med trettonhelgen förutom några extrapass. Skönt va…
Hoppas alla haft en trevlig julafton.
God natt…hemma sent och är övertrött och kan ej sova!
Men ska försöka snart ändå..Ville kolla in lite här först.
Åkte kommunalt hem pga lite snaps och glögg…fyy-hatar tunnelbanan.Och dessutom fanns ingen vagn som hund var tillåten i-de hade kopplat fel..så jag fick sitta där och stå ut med de som glodde och trodde att jag bara struntade i skyltarna.
Sa till i spärren när jag kom hem-hon sa bara "bry dig inte-de slarvar så med vagnarna-så där är det ofta.."Hela tåg är alltså egentligen märkta att man ej får ha med hund…(gäller väl katt också-borde det..)
Men när de gör så måste man ju strunta i det-kan inte behöva vänta 20min till nästa tåg-som kanske ser likadant ut.
Känner mig även tveksam till hur mycket detta hjälper allergiker…de som är allergiska blir ändå utsatta av oss som har djur och hår mm på kläderna vi sitter i-och de äter oftast medicin..Är ju själv allergiker..
Men,men kanske bra ändå-vet ej.
Annars lugn julafton med god mat,dryck,godis mm..
Natti natti!
cornish. Ledarhund får vara i vilken vagn som helst så allergigiker drabbas i alla fall
#12 Jo, jag vet ju det…det är lite det jag menar.Allergiker kommer ej helt undan ändå:dessutom-på bussar får man åka-men längst bak.Inkonsekvent är det.
Därav kan man dra slutsatsen: Det är bättre att inte vara allergisk…..
eller?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#14 Ja,om det nu går att dra någon slutsat…
Och visst-jag skulle helst vilja slippa vara allergisk!!
Nu äter jag mediciner istället-och helt hjälper det ju inte..
Men denna regel är som sagt ändå inkonsekvent för de som är pälsallergiker..Jag har alltså full förståelse för allergi-det är inte det!Jag har ju flera allergier..
Sedan finns det ju andra saker folk är känsliga för som tex.parfym-det är ett jätteproblem som dessutom inte allergimedicin hjälper mot(då det ej är en vanlig allergi utan en överkänslighetsreaktion i luftrör/lungor).Ej ovanligt dock..
Det är ett värre problem i kollektivtrafiken tror jag.
Vi som har djur går ändå omkring och sprider allergener runt oss via alla hår vi har på oss(lite mindre vi rex-ägare),proteinspår från kattsaliv osv.
Det räcker tex. att en som har katt hemma sitter i samma klassrum som en känslig allergiker för att denna ska få besvär.
Men visst-det är väl kanske så att det blir lite mer reaktioner om man sitter bredvid en hund/katt som allergiker..
Min syrra och min systerdotter har just doftöverkänslighet, det är otroligt jobbigt och folk har inte förståelse för detta -man struntar i det fastän tex. min systerdotter bad arbetskompisar inte ha parfym.
Dom trodde hon överdrev bara..och min syster har problem på skolan hon jobbar.Det är svårt att komma ifrån alla parfymer.
(gillar själv att ha parfym..)