Föreläsning HCM och Parasiter
Någon som ska på Bengalkattens föreläsning 15/11?
Stolt ägare till tre La permer
Hittar inget om föreläsningen
Om någon åker från Uppsala och vill ha mitt sällskap,så kan jag gott tänka mig det!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1. Du har så rätt så. Enligt deras annons skulle det finnas mer information på hemsidan, men hittar ingenting. Däremot, så här lyder annonsen i Våra Katter (du vet, Sverak
)
"Inbjudan till föreläsningsdag för alla kattägare"
15 november kommer Ulrika Forshell och Jens Häggström till Stockholm och pratar om högintressanta och mycket aktuella kattsjukdomar.
Ulrika är veterinär på SVA och kommer bl.a. att prata om parasiter som är en källa till diarréproblem hos katt. Vilka symtom ger de och hur fastställs diagnosen? Hur ser behandlingen ut? Hon kommer även att tala om vikten av god hygien samt karantän vid introduktion av nya katter i ett hem/uppfödning.
Jens är veterinär på Veterinärhögskolan i Uppsala och engagerad i HCM hos katt. Han informerar om det senaste inom detta ämne.
Brommasalen, Alviks medborgarhus. Gustavslundsvägen 168 A, 2 tr.
15/11-09 kl 10.00 - 17.00
Pris 175,00 kr för medlemmar i föreningen Bengalkatten och 250,00 kr för icke medlemmar.
Fika till självkostnadspris och lunchmöjligheter finns i närområdet.
Anmälan senast 1/10-09 till info@catteryofthar.se eller gabriella@bellapardus.se.
Samtidigt ska avgiften betalas till deras PG-konto (skriver inte ut det här). Anmälan är bindande.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...