Nappa kattungar?
Är det möjligt att ta kattungarna när de är ca 3 dagar gammla och nappa dem själv, eller är det hopplöst?
Det är inte omöjligt men kräver en massa tid och ork. Finns inte mammakatt längre tillgänlig?
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Det är inte helt hopplöst men det är ett väldigt jobb… Varför ska det göras? Jag skulle ha letat amma om mammakatten inte vill ha dem/har gått bort.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
1# Jo, mamma katt är i livet. Men han som har ungarna skall döda dem!
2# Jag skall försöka hitta en amma men om jag inte hittar någon. Han som har ungarna skall döda dem om jag inte fixar detta och det vill jag inte!
Kan du inte få låna hem mammakatt och ungarna? Sen tycker jag ju hussen ska kastrera sin hona om han inte vill ha kattungar efter henne…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#4 Jag vet inte, men jag tror att det har löst sig nu. Så att kattbebisarna får bo hos sin mamma till de är 12v. :) Tycker dock att det är hemskt oansvarigt att inte kastrera sin utekatt.
# 5 Håller med.. Men samtidigt tycker jag att det är fel väg att gå att ta kattungarna från mamman så tidigt. jag hade hellre försökt låna hem kattan eller lova att ta alla kattungarna när de vad 12 veckor så att han slapp "göra sig av med dem" vilket är orsaken till att många avlivar så små kattungar…
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#5 Bra jobbat!Jag håller helt med dig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora