God morgon dan före dopparedan
Vilken underbar morgon jag vaknade till. Mjuka varma katter som spinner och trampar mig i ansiktet bara för att jag ska pussa på dem..Jag ska precis dricka en mugg kaffe. Senare på fm ska jag köpa julblommor, det blir några doftande hyacinter tror jag.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God morgon. Ska snart iväg och handla julklappar.
Eine hyacinter är väl en av de blomsorter som finns som doftar godast. Hoppas det blir fint-
God dag…dan före dan..
I dag är en sådan dag man ofta är stressad över det man inte hunnit baka,laga,städa osv.. man panikköper fler julklappar osv…(om jag får se till hur jag brukar ha det..)Men i år så ska jag väl inte behöva det eftersom vi inte ska ha några julkappar..
Kommer väl ändå vara uppe sent i kväll men sk verkligen försöka att inte vara det.
Minns dan före dan när man var liten!Tänk vad mysigt det var-man kan få fram lite av känslan om man anstränger sig..den där otroliga magin när man la sig på kvällen…Min mamma var uppe o stökade..
Det är iallafall sol Sthlm…alltid nåt.Bättre än gråväder iallafall.Snön kommer säkert efter jul, det börjar ju bli lite fruset på marken nu.
Lyckans ni som kan ha hyacinter-de doftar underbart o är så fina-men jag är allergisk mot dom
..så det får bli vanlig julstjärna o Amaryllis om jag ska ha något sånt.
Ha en bra dag!
God kväll! Nu är allt fixat och klart; julmaten är avsmakad och godkänd, paketen inslagna och ligger i tomtesäcken, kissarna sover förnöjt och julmusik på högsta volym! Dessvärre är ju klockan bara strax efter 18, men efter Bolibompa ska sonen bada och göra sig julfin. Sen lär det bli en låååång väntan på morgondagen!
Vi får väl spela lite sällskapsspel och umgås, det är lite mysigt!
Ha en bra kväll allihopa och hoppas ni får en jättebra dag i morgon!
Vad mysigt det låter Lullan!
Hoppas ögonen är bättre nu också.
Ska sova snart nu..ska till min gamla mamma i morrn-i dag! och fira med bror med sambo..Det blir lugnt men skönt och god mat lite snaps till sillen, risalalmalta, knäck,ischoklad,fikabröd ja….mycket gott blir det.Har bestämt att ta bilen dit och ställa den-sedan hem kommunalt.Det kan ju vara kul med lite snaps-jag får inte torka ihop helt..kör nästan jämt bil nämligen.
Men,men annars är julmust bästa juldrycken tycker jag(gillar ej läsk annars.)
God natt- ni sover nog de flesta nu!

I kväll har man spelat bingo-lotto för första gången på flera år….gick som det gjorde då!! Ingen vinst….men glögg och mys blev det i alla fall.
Nu har jag varit och grävt i frysen för att ta fram köttbullarna och revbenspjällen till julmiddagen. Bäst att gå och lägga sig så man orkar med julmiddagsbestyren, GODNATT el. kanske det är GODMORGON för någon?!?
#5 Rexann!!Skulle lägga ner locket men såg att du skrivit nytt inlägg..så gick jag in och kollade på din sida och vilka fina nya kort du lagt upp!!Sååå söta många av dom!
De med dottern och Timon..i tomteluva(något för nästa års jultävling!!)-det måste du bifoga i morgon/idag på god jul-tråden-om du hinner med att vara inne här då i dag på julaftonsmorgon…
Annars- ni som läser här-gå in och kolla alla Rexann´s fina foton!!
Man blir så glad av alla fina katter!
(ett foto var för kuul…ser ut som om Timon har röd kropp och maskat ansikte…syns knappt att det är två!)
Måste ta massor av nya foton på mina katter..
Hoppas du sover nu…
hrmmmm,Rexann heter Anneli, måste få rätta dig där cornish…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#7 jag ser nu att jag råkade skriva Ann(rättat nu…) istället för Rexann…Du vet hon har ej skrivit ut sitt riktiga namn här på sajten så jag går på användarnamnet..Och ibland så skriver jag lite för slarvigt när jag är trött…som jag är nu också!
Men hoppas nu inte du avslöjat en hemlis
!!
Finns dock säkert flera Anneli i Arvidsjaur….dock inte med sådana här små fina rexmonster som hon har.Jag har förstått att du är stolt uppfödare!