Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 687 ggr
Natali
0

Godmorgon 31 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemkommen från en helgs utställning. Tött är jag, så ska ta det ganska lugnt ett tag. Kanske till och med sova en stund. Men måste tvätta lite, så vi har rena kläder till packningen. Bilar ju ner till Danmark med start på onsdag. Det blir några stopp på vägen ner och nåt på vägen hem.

Helgens utställningar gick bra. Bifogar en bild på min husis, Chevy, som ju då tog grand slam.

VI har soligt men lite kyligt endå.

Hoppas ni får en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AnneAlva
0

Godmorgon,

Idag börjar träningen för mig igen, har totalt och skamlöst ignorerat den under hela sommaren så nu är det dags att försöka fa fart på fläsket. Jag förutspår träningsvärk och gnäll de följande två dagarna. Tungan ute

#0 Grattis till Chevys grand slam, kul!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

God morgon!

I dag måste damsugaren få komma ut ut skåpet. Solen skiner härligt höstigt i dag men som sagt ett litet inne pass måste till.

#0 Grattis Chevy, en riktigt fin husis!

Dolleminas
0

Grattis till Chevys resultat än en gång!! Yngsten funderade fortfarande lite på det att han hade sååå mycket päls och att Blid var naken…Flört

Här börjar solen skina och jag och maken ska snart mot stan och göra lite ärenden, ha en bra dag alla!!

ska försöka uppdatra hemsidan framöver när jag får en lugn stund…

Natali
0

#1,2,3. Tack. Jag kom på nu när jag uppdaterad chevys utställningsida att jag har räknat lite fel på antal BIS som han tagit (inte inräknat senior och veteran då…), och han är redan nu uppe i 9 st plus 2 st BOX som också räknas in. Skäms Men det är inte förrän i slutet på April nästa år han kan få DSM titeln.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MyTwiggs
0

God eftermiddag! Idag har jag jobbat och grejat och nu på eftermiddagen kom Cal le cat och lämnade 100 kg kattsand! Hur länge ska det räcka? Wohooo! Med tanke på hur extremt klumpbildande och därmed drygt, dammfritt och effektivt det är så lär det ju räcka ett tag Skrattande

Ha en fortsatt bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

RacerDonnans
0

Hej hopp, #0 Grattis!!!!!!!!!!!
Jag har haft en lång arbetsdag med jobb från halv sju till halv sex med full fart hela dagen. Nu har jag satt min 7åring på bussen för att hon skall börja höstens danskurser. Pappa tar emot i stan.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Avots
0

Tänkte bara rapportera att min damsugare nu äntligen blivit rastad, så jag inte blir anmäld till damsugarnas skyddförbund för misskötsel av damsugare eller något liknandeGlad, kan rapportera att den mådde bra.

Katterna var inte lika förtjusta. Så fort de trodde sig ha hittat en säker damsugarfri´plats så var jag där med "monstret". Nu har lunget åter lägrat sig här… tills nästa gång, fast det dröjer nog……..

#5 Någon ny sorts sand?

Moyan
0

Bröd å go fika bakas här , förhoppningar på att "någon kär vän" ska dyka upp!

Barnen rusar runt , snart är det nog kvällsfika.
Har nu tagit igen mig från utställningen och hoppas att tiden ligger rätt.
Katterna har sovit hela dagen och Marie blänger på fraktburen, rädd att det ska bli mer åka av! Men nu är det slut för i år!

Ha en skön kväll

MyTwiggs
0

# 5 Inte ny tror jag, men suuuper bra! har länk till företaget på min sida :D

www.mytwiggs.com

AlexH
0

Cale cat kattsand är jättebra och dammar inte alls som everclean gör ( de som jag köpte sist i alla fall) Det är större sandkorn än everclean, och väldigt bra klumpbildning :) jag blandar den med everclean, för vi brukar bli sponsrade på SNRFs utställningar av Cal lecat, så sist fick jag med mig 5 säckar hem :), kostar ungefär som everclean, men tror jag har rätt så bra rabatter om man köper hel eller halv pall

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

Cale cat dammar mycket mer än Golden Grey som jag fick hem 140 kg av häromdagen. Tycker att Cale cat inte binder ihop så bra heller

Eine
0

Jag kan stå ut med Cale cat.Den doftar ok,men det är små kulor i som sprider sig precis överallt.Rynkar på näsan.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Eine, all sådan typ av sand sprider sig överallt. Man får till och med sopa av sängen

AlexH
0

tänk vad olika man ser på en produkt :) mixar man den med Ever clean blir det jättebra ( i alla fall här :) )

Jag har en gummimatta för kattlådor framförlådorna som stoppar mycket av sanden, jag får inte ut den ur badrummet :9 och där sopar jag varje dag så för mig funkar det..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MyTwiggs
0

Jag är i alla fall väldigt nöjd med Cal le cat :)

www.mytwiggs.com

Leffe
0

#15 Det har jag faktiskt listat ut - 100 kgSkrattande

MyTwiggs
0

# 16 Ja då köper man ju inte skräp liksom ;)

www.mytwiggs.com