Månadens cornish September 2009
Tema för September månads cornish: Alltså, det hände en grej… - En cornish som råkat ställa till med något.
Ny regel: De som kan får lägga in sin bild även direkt i inlägget. Bilden måste alltså inte vara bifogad som bilaga längre!
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare
Sista dagen att skicka in bidrag 31 augusti
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Kanske fel ställe, men varför har det inte kommit upp någon katt för augusti än? 1/3 av månaden har ju gått… 

#2 Det undrar jag också..!
Kanske för att även jurymedlemmar har semester
Oj vad det inkommit många bidrag!
Nu är det sex dagar kvar. Sista augusti låses tråden

Jag vet inte hur många gånger den här stackars blomman har åkt i golvet. Skrutt är lika obekrymrad varje gång. Det börjar med att hon står på fönsterbrädan och skottar jord med tassen från krukan till golvet och det slutar alltid med att krukan sedan åker i golvet. Sen får man blicken av henne, oj vad hände? Jag har inte gjort något. Hennes medkupan syns i vänster hörn.
Skrutt och Moi heter egentligen Loveid Skies of Arcadia (svartpadda med vitt) och GIC FIN*Mestäkansan Corleona (röd) Båda är tjejer och 10 månader respektive drygt tre år gamla.

Pepsi var helt tokig ett tag, hon skulle absolut plocka ut en omega-3 kapsel ur påsen. VI hade alla olika sorters vitaminer samlade i en liten kort i fönstret i köket. Men sen råkar hon ju bita sönder den, och då blir det så här….
IC*Älgskogens Pepsi Blue. blå och vit hona född i slutet på 2003. Pepsi är min första cornish rex och hon är alldeles underbar. Hon har dessa små bus streck för sig. I morse så plockade hon ner allt som låg på fruksotbordet i närheten där hon satt. Vi älskar henne.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Här är ett kort på S*Fylgias Vile. Han är blåaugoti maskad (tror vi). På bilden är han 8 veckor. Han tyckte att kameraväskan var väldigt intressant.
Vi vet ännu inte om han kommer att kallas Vile. Men jag vet att han är alldeles speciell för den personen som skall få adoptera honom som famlijemedlem. Han har alltså ett hem som väntar på honom.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

blev lite inspirerad av #10 (tror förresten det blir Vilde
) , och kom ihåg en bild jag tog på Blaui för ett drygt år sedan. Det var då jag precis hade fått en ny digitalbox och hade packat upp den…
Lådor måste ju undersökas….
På bilden är det Blaui, S*Lejets Distagon då var han nästan 3 år nu just fyllda fyra.
Blaui förtjänar att vinna månadens cornish för att han är en så speciell katt, med en lung lite sävlig framtoning men bakom den ytan finns det en humoristisk skämtare. Det är han som är chef bland katterna, här hemma även om man aldrig skulle tro det, en lung trygg chef som behåller sin ställning genom att vara trygg i sig själv och inte hetsa upp sig. Han är verkligen en värdig vinnare!

Stacie, Racer Donnans Gorgeous Anastacia, svart 4årig liten dam.
Här kommer en bild på Stacie som älskar att vara på platser där hon är mindre önskad. Inte ens mina töser kan dock bli arg på detta underbara hjärtegryn, som kommer undan med det mesta.
Här har hon flyttat in i sovrummet i barnens Barbiehus. Där stortrivs hon och bosätter sig där mellan varven.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Harmsan, Racer Donnans Harmony, brunmaskad 2årig tös.
Skrämde slag på oss när hon slet sig av någon anledning och tokrusade med kopplet hängandes.
Jag har frågat mig själv ett antal ggr hur jag lyckades ta denna bild innan jag reagerade på att hon slitit sig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.