Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 657 ggr
trixi3851
2009-08-28 16:40
0

Urinsten

Fick i onsdags åka med Kayo till doktorn. Han har behandlats för ca ett år sen för kristaller och urinvägsinfektion men sen dess varit problemfri. Jag noterade att han för ett par veckor sen började springa på lådan ofta och kontaktade vetrinären. Han sa att det var sällan katten fick bakterier utan oftast så räckte det med kortison för att besvären skulle försvinna. Sagt och gjort. En tio dgrs kur och kissen var glad igen. I onsdags när jag kom hem var han mindre glad och verkade ha ont. Jag ringde och fick komma direkt.Väl där blir han genast pigg eftersom han älskar att gå till vetrinären! Ja han är inte som andra katter! Det luktar spännande och då man är en snygg cornish får man viss uppmärksamhet som man går igång på! Kissa ville han dock inte på kommando så han fick sövas. Det kom inget alls utan de fick pilla bort en lite sten som satt precis i öppningen. Han blev grundligt spolad och hade massor av grus. Penicillin, specialfoder och mattes plånbok 2000 kr tommare. Han blev naturligtvis sjuk efter arb.tid! men nu är han så pigg o glad och jag hoppas det går över. Jag kan jobba extra men ngn anna Kayo finns det ju inte!

MyTwiggs
2009-08-28 17:18
0

Oj då jobbigt och tråkigt för er! Bara att kämpa på och följa veterinärens ordinationer. Det är dessvärre ingen ovanlig åkomma på katt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

trixi3851
2009-08-28 20:31
0

Nä, jag har förstått det! Ska ev prova ett foder som har förebyggande verkan efter den här kuren special foder. Fick Kayo välja skulle han äta denna jämt för han (och Ida) älskar den! Tyvärr är det ju ganska hög fetthalt på den så risken är att han skulle bli ganska rund med tiden! Förhoppningsvis är det andra fodret oxå attraktivt!