God 2006-12-21
God morgon alla glada och alla andra. Nu är skolorna slut och nu är det lite lugnare med körningar för oss. En del barn ska köras till fritids istället för skolan, men det blir senare utgång och tidigare hemkomst om dagarna. Ha det bra alla i julstöket.
God Dag!
Trots föresatsen att inte hålla på med massor av julstök så blev det lite sådant i natt.Bakande och köttbulletillverkning..
Men i dag ska jag nog försöka få den där kameran köpt jag känner mig helt borta utan!Man blir beroende av digitalkamera-och u har jag inte haft en på flera månader..Inte sedan jag gick med här…
Problemet är att bestämma sig för vilken!Det finns så många att välja på nu och vill ha en enkel men ändå avancerad och samtidigt billig!
Bra kombination…Min förra var den bästa som fanns då den kom ut och jag har blivit rek. att leta beg. sådan på ifokus-Foto-sajten , då de nya mest trycks in för mycket pixlar…har lärt mig att det inte bara hänger på det nu..Däremot ska man ju inte ha för få heller.
Men-orkar nog inte med det..det blir en ny istället.
Och jag får väl ta någon av de kända märkena!
Ha en bra dag allihopa!!Stressa inte ihjäl er…
(då blir ni sjuka - som jag..)
.
God eftermiddag….
har just varit och handlat hem lite mat. Jag ska baka vörtbröd, koka rödkål och göra Gotländsk saffranspannkaka.Om jag hinner blir det brownies också.Men det som inte hinns med i dag , gör jag i morgon.
Sköt om dig Leffe, och ni andra med.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Men åhh vad gott med saffranspannkaka-nu fick jag lust att göra det också!Typiskt mig att börja med flera grejer i sista stund.
Har ett recept från Gotland..
Undrar bara hur den håller sig och om den går att frysa?
Jodå Cornish, den går alldeles utmärkt att frysa! Sen tar du bara upp den lite innan och värmer på den i ugnen när det är dags att äta!
God eftermiddag. Har tagit paus i julskinketillagningen. Ska även laga till lite knäck. Ha en trevlig kväll.

Gokväll el. godnatt, vilket ni vill……jag har just satt mig efter att ha först jobbat till 21.00 på mitt ena jobb och sen städat på mitt andra jobb så jag har just kommit hem!! Innan jag for på jobbet idag så var jag ute och handlade lite julklappar, till och med katterna och hunden har fått sina klappar….som vanligt ute i sista sekund!
Vad duktiga ni är allihop med allt bak och mat, fattar inte hur ni orkar! Lät gott Eine med hembakt vörtbröd, saffranspannkaka har jag aldrig ätit men det lät spännande…..tror vi kommer!!
#4- tack Lullan!! Då får jag se om jag hinner detta i morrn..annars finns det ju andra dagar-allt måste ju inte hinnas med till jul.Man dras lätt med när man börjar baka osv. tycker jag.Jag tänker-nej,jag ska bara göra ett par saker..så hittar man det ena efter det andra och-det är ju så gott o det går ju så fort…Sen är man fast i julstöket vare sig man vill eller ej!
Har bakat gammeldags havrekakor m russin,knäck och så gjorde jag en mindre perpparkasdeg i dag.
Ett rec. jag också gillar men ej lika favorit som det jag tänkt.Men det är så himla mycket ingr.i den o lite bökig.Så nu blev det "Eksta" från Annas mat av Anna Bergenström-hon har urgoda recept!Har även "vinterns goda" av henne som är just mer julmat och dessa pepparkakor också..Den är så fin att bläddra i också..
Jag är helt såld på kokböcker-sådana fina med mycket fina foton..som tex Rosendahls trädgård också..Samlingen är stor-men jag glömmer bort att använda ens bråkdelen..det blir ju oftast samma gamla vanlig till vardags tyvärr..
Nej,god natt ute i hela landet!

Ja jag får väl skriva första inlägget i godmorgon tråden med ett
God Natt på er.
Hoppas ni alla sover nu. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hi,hi ..jag hoppas att du får sova något innan jul Åsa!
Bakade lite sent i går o gjorde knäck så..somnade väl vid ett-två..minns ej.Hinner inte skriva som jag bör här just nu..sover ju bort halva dagarna.
Och-har du kryat på dig?