Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 503 ggr
Natali
0

Godmorgon 26 Augusti

Godmorgon på er alla. Jag har fått i mej frukosten och är på väg o ta morgon kaffet. Sen är det städning och packning som gäller. Får låna symaskinen i kväll, så ska ta o sy i hop en ny burklädsel till helgen, om jag orkar.

Sen har jag tänkt o börja på en oljemålning. Hade tänkt ge bort en, men vet inte om jag egetnligne hinner. Vi får se. Pepsis målning, alltså den på Pepsi, är nästan färdig, bara lite som behövs fixas. Vill ni se bild?

Hoppas ni får en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Avots
0

Godmorgon!

Lite gråmulet här, både ute och inne, är seg efter de två Stockholmsdagarna. Får se om det blir någon aktivitet alls i dag förutom en runda med syrrans hundar.

Jag vill gärna se en bild på Pepsis målningGlad

Ha en bra onsdag!

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Jag har grejat lite med några skulpturer på morgonen (vaknade 5!!!) och jag ska iväg en sväng till Katrineholm under dagen.

# 0 Visa bild på dina målningar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Natali
0

#1, 2   Jag ska ta en bild då, måste bara ladda kamera batteriet först. Men det är som sagt inte helt färdig, men ska ta det sistan efter resan nästa vecka.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Mobackens
0

Själv ska jag dricka förmiddags kaffe hos en väninna. Sedan ska vi( jag och Camilla) titta på rea på handelsträdgården. Efter skolan slutat för dagen iväg och inhandla skor. Sist men inte minst börja packa inför utställning i Luleå i helgen som kommer.

Fullt upp men på ett angenämt sätt.

MonicaLagerquist
0

Får besök från länstyrelsen idag .Eftersom att jag i år kommer att ha minst tre kullar så är det dags att ta tag i det där med tillståndet för katteriet.

Lite mysko frågor var det att svara på.De ville inte veta hur många katter jag har utan var mer intresserad av vilka kusrser och vad jag kunde om katter.

Stolt ägare till tre La permer

kissan78
0

Irriterad idag på byn vårdcentral, dem har infört ett nytt system där man ska ringa den dagen man vill komma till doktorn… Men det funkar verkligen inte, började ringa förra måndagen för en tid och nu i måndags när jag ringde fick jag veta att doktorn behövde kopior papperna från utredningen jag var innan jag kommer dit, det var ju kul att dem inte kunde kläckt ur sig det förra veckan! Var ner med dem och sköterskan sa att jag skulle ringa idag för då skulle han ha hunnit gå igenom dem, men nejdå, inte har han gjort det och nu finns det visst inga mer tider den här veckan! Trots att dem bara bokar dag för dag… Märkligt värre! Så på måndag ska jag ringa igen *morr*. Då går min sjukskrivningsperiod ut så då får dem bara se till o ge mig en tid.

Tur att jag ska få fara och kolla lite på rean på handelsträdgården med Siw, det lugnar alltid nerverna! Sen blir det fortsatt tvättning och packning inför helgens utställning i Luleå. Ikväll börjar pawpeds kursen del 2 för mig så då är det dags att sitta bänkad vid datorn.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

Här är det full rulle… packning och städning, har 2 hjälpsamma busar som också ska undersöka allt…

Mellansonen blev hemma idag (han hade ont i magen, själv tror jag/verkar det vara trötthet…)

#6 Ska också ladda för kursen, gubben och ungarna kommer att bli halvgalen eftersom det är deras data/kvällsfikatid…Tungan ute

MonicaLagerquist
0

#6 # 7

Vad avundsjuk jag blir .Tvåan var riktigt rolig betydligt roligare än ettan.Jag väntar på besked om trean men det lär väl dröja någon månad till.

MonicaLagerquist
0

Nu har kattkontrolltanten varit här och tänka sig att jag blev godkänd.

MyTwiggs
0

# 9 Hade också kontrollanter här för ett par veckor sen. De skrattade och sa att här kunde jag ju ha 50 katter Flört Mycket väl godkänd blev omdömet Skrattande Jag vet inte vad som krävs för att man inte ska få tillstånd… Tyst

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

RacerDonnans
0

Jobb, jobb och jobb…………. Trött, trött och trött men nu ikväll hade jag ett trevligt telefonsamtal som gjorde att jag ser en aning av ett ljusnande i slutet av tunneln……….

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

#11 SÅ härligt att höra att du fått ett bra slut på dagen! Man kan leva länge på om bara nåt verkar gå åt rätt håll.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RacerDonnans
0

#12 Så rätt såGlad.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.