Hej. Det är Jag som är Dolce Vita.
Jag vill bara göra en kort presentation av mig själv. Jag heter Dollemina´s Dolce Vita och jag är snart 4 månader. Jag flyttade för snart 3 veckor till min nya matte. Där bor även min pappa, Tjorven och en gammal "tant"(viskar då pappa har sagt att hon inte gillar att vi säger "tanten") som heter Dina. Jag har inte fått träffa Dina riktigt ännu. Hon fräser och morrar så fort hon får syn på mig
. Pappa säger att hon kan vara svår att få kontakt med men att jag ska ha tålamod och framför allt vara snäll mot henne. Jag brukar försöka att prata med henne genom glasdörren…men då brukar hon bara svara med fräs, morr och en rak höger. Nåja…jag har ju pappa att bråka med. Vi har jättekul ihop! Han jagar mig och jag honom. Det enda jag inte tycker om är att han envisas med att tvätta mig, säskillt bakom öronen
. Men matte njuter av att se honom "ta hand" om mig. Huh…jag kan minsan ta hand om mig själv! Matte säger också att jag ska få vara med på utsällning framöver. Vet inte riktigt vad utställning är, men pappa har försökt att förklara det för mig. Tror att det är därför som matte "drar" i mig och inte låter mig gå innan jag "slappnar av" hos henne. Vad nu det ska vara bra för? Ja, detta var lite om mig.

Söt!
#2 Ja visst är hon?! Hon är ursöt även i verkligheten. Dessutom är hon SÅÅÅ oskyldig till allt sattyg som händer
. Blomkrukor - matte/husse 3-0.

Gullegumsan då.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Gullegumman
… mamma, moster och syrran hälsar!!! Syrran har heller inte förstått detta med att man måste visa upp sig, och hon ska ju ställas nästa helg…
(hmm tror väl att jag nämnde vilket "oskyldigt charmtroll" hon var/är när hon hämtades…)

Samtidigt kanske hon tyckte det var dags att byta ut krukorna eller jorden i dem…
Klappa om Tjorven, Dolce och Dina från oss!!

Söt tjej! 
Hon är en riktigt sötnos lilla tjejen. Hoppas hon och Dina snart blir kompisar med.
Tack för alla snälla ord
!
#5 Ja, jo hrm…du varnade ju oss för det
. Men hon är så SÖT så vi förlåter det mesta. Idag och i natt har hon massarkerat en kruka med en vindruvsplanta i
. Det har vi tagit bort nu. Eller…rättare sagt, det som finns kvar av den
. Klart att jag kramar om kissarna från dig.
#7 Ja, det hoppas verkligen jag med. Det är så skoj att se på när stor och liten leker. Även om jag inte tror att Dina skulle leka, men det vore skoj om de kom så pass bra överräns att de kunde lämnas ensamma utan problem alla tre. Men jag har inte bråttom. Det får ta den tid det tar och Tjorven och Dolce kan ju alltid vara instängda tillsammans, dagtid, när vi jobbar.
Vilken liten gosis 
Sötnosen
Vilken härlig liten
#11 långt bak i stamtavlan finns det S*Vågens…
#12 Å tusan vad kul
#13 Kolla på pawpeds så får du se…
Ja fina härliga Elvis som man aldrig glömmer

Vilken liten sötnos du fått hem, hoppas hon lugnar ner sig med blomkrukorna, kan blir dyrt det där i längden. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#16 Ja, det är det som är risken. Nu har vi plockat bort 2 krukor till. Snart har vi möblerat hela trappan med blommor
.

Hihihi, slutkörd papps, han har äntligen fått någon som kan köra slut på honom, det var på tiden
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#20 Japp. Det är verkligen på tiden!
Han sover nätterna igenom numer. Undrar varför???