Saga saknar eget hem.
Ja, så var vi här igen. Trots två försök, en där inte den andra katten var vän med henne, och nästa där (tyvärr) det blev allergi. Saga pratar jag om.
Nu har jag försökt vänt och vridit åt alla håll. Men det funkar inte. Sist hon träffade en av sphynxarna så bet hon faktiskt hål på flera ställen. 
Saga söker alltså hem. Ett måste är ett alldeles eget hem utan andra katter. Visst går hon i hop med vissa av katterna, hennes farmor och våran huskatt, så helt omöjligt är det inte. Men vill att hon får all uppmärksamhet hon kan få själv. En hund skulle dock säkert funka alldeles utmärkt.
Saga är en 2 ½ år gammal Cornish dam. Hon är svertsköldpaddspottet med vitt. Hon är mycket gosig och sällskaplig. Hon pratar när man håller på med henne, som när vi är ute med koppel osv. Vi var ute en sväng med henne idag (hon har varit hos min ex man ett tag så hon kom just tillbaka idag) och det gick smärtfritt, trots att hon inte gått i sele på länge.
Hon är utställd som ungdjur/junior realtivt mycket. Hon har varit i Panel ett par gånger. Nu är hon dock inte alls någon utställningskatt. Som synes på bilderna så saknar hon lite längd på pälsen på rygg och sidorna.
Saga kommer kastreras innan hon flyttar. Enbart ett hem nära Umeå. Så att hon kan hälsas på här först, och så att vi kan komma och hälsa på hos er innan.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Här med lillhusse.
Hör gärna av er. pm här eller mail info@fylgias.com eller telefon 090-31048 eller 070-3155296

Jag hoppas Saga hittar ett hem snart nära er. Hon är en helt bedårande ung dam och har så mycket kärlek och gos att ge!! 
Det är jättetråkigt att vi inte kunde behålla denna fantastiska katt!!
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Lycka till och hoppas hon hittar rätt denna gången!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Saga är fortfarande kvar här. Nu börjar faktiskt läget bli akut. Inget hem har dykt upp, och hon biter verkligen hål på sphynxarna om de kommer i samma utrymme.
Finns det ingen som är intresserad av lilla Saga?