Resultat 23/8 CCC
Stella tog sitt sjunde CAPS och sitt 15 NOM så jag är nöjd.Det var en jobbig utställning eftersom att jag inte var helt frisk men man får ju skylla sig själv som ger sig iväg trots hornhinne inflamation och glaskroppsavlossning.Men allt går om man bara vill.
Stolt ägare till tre La permer

Grattis Monica!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis Monica, tråkigt att vi inte hann prata med varandra. Såg att du inte mår riktigt bra. Låter jättejobbigt. Jag hoppas så att det vänder för dig och du får bli frisk igen.
För mig var det en rolig utställning med många S*Silkwave's katter. Tyvärr kokurrerar de ju med varandra om både BIVar och NOMars men så är det ju. Dagens resultat för Silkwaves katterna inklusive min Bella blev så här
IP S*Silkwave´s Peter Peppar tog titel och blev GIP !! Supergrattis Monica!! - Igen.
S*Silkwave´s Northern Light(Idus) och S*Silkwave´s Sand Storm (Gobi) tog varsin
Ex 1 och fick båda jättefin bedömning men blev i NOM av:
S*Silkwave´s Hurricane (Svante) som knep Ex1 i kokurrens, BIV och NOM. Grattis Jenny!
Även S*Silkwave´s Super Stuff var med och knep sitt första CAP - Jättefin bedömning på honom med och domaren var fascinerad över det fina uttryck alla ovanstående kissar har - sällan man ser det på cornishar sa hon… hmmm de är ju släkt.. allihop och just uttryck slår igenom till min stora glädje.
För "de röda" gick det också bra. GIC S*Silkwave´s Precious Ruth fick sitt första CACS och en fiin bedömning.
IC Dragon Fly van Berkendonck blev NOM och knep BIVen över Ruth och S*Silkwave´s Pretty Perfect som också blev NOM idag.
Tack för trevligt sällskap alla ni som var där!
Grattis till fina resultat, allihop

GIC S*Spotless Prisma tog sitt andra CACS och blev sedan BIV och NOM. Jag blev larvigt glad över att Louis Coste, som var den som nominerade henne, gav henne sin röst i panelen även om det var den enda röst hon fick. Lille S*Spotless Xerxes blev Ex1 i konkurrens.
Det var en trevlig helg med många fina cornishar, härliga mattar och hussar och fina resultat.
Grattis till fina resultat
Grattis allihop till strålande resultat!
Jag hade gärna tittat in på söndag också, men annat pockade på uppmärksamhet …..

Grattis, grattis till fina resultat och hoppas du mår bättre snart Monica men som du säger går nästan allt bara man vill……………….
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Gratulerer med alle fine resultat!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Ojoj, det gick bra för fler av våra cornishar ser jag, grattis till er alla!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.