Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettdagens-citat-dikt-eller-visdomsord
Läst 266 ggr
cornish
0

Dagens citat 2006-12-20

Om en svart katt korsar din väg betyder det att djuret är på väg någonstans
                   Groucho Marx

Faxlin
0

Diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sådant sätt att du ser fram mot färden med förtjusning.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Diplomati är förmågan att tänka sig för två gånger innan man ingenting säger.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

haha, ja någon diplomat lär jag aldrig bli. Jag kan ju aldrig vara tyst ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Expertens funktion är inte att ha mer rätt än andra utan att ha fel av mer sofistikerade orsaker.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En utrikespolitisk expert är en person som i morgon kan förklara varför det han förutsåg i går inte hände i dag.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Inflation är den enda metod med vilken man kan reducera en sedel till hälften utan att skada papperet.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En kommitté är en skara ovilliga, utvalda av en skara olämpliga, i syfte att besluta något onödigt.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sådant sätt att var och en tror att han har fått den största biten.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En konsult är en person som arbetar hälften så mycket som de anställda och tar dubbelt så mycket betalt.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En psykiater är en person som tar hutlöst betalt för att fråga dig en massa saker som din fru frågar alldeles gratis.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Vissa använder statistik som den berusade använder lyktstolpen, mer till stöd än till upplysning.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

En synonym är ett ord som du använder om du inte kan stava till det du först tänkte på.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ämbetsmän är som böckerna i ett bibliotek. De man har minst nytta av är placerade högst upp.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

hihi, nu har jag terrat er klart med citat för idag. ;-)

Audiatur et altera pars

cornish
0

#1-#14
Eftersom jag låser dagens Citattråd nu kostar jag på mig lite annat "prat" i denna kommentar..brukar annars vilja hålla den ren med bara citat..

Det är väl bara du o jag här nu-Åsa…el. så sover du förhoppningsvis.
Hoppas du mår bättre nu, så du kan njuta av julstöket..!
Jag har faktiskt gjort både julköttbullar, småkakor och en spec.jul-fruktkaka vi alltid brukar ha..Skulle ju imorse strunta i allt tänkte jag men så..när man väl börjar så vill man ju ha lite som man brukar..I morrn blir det knäck o ischoklad.
Fruktkakan var färdig nyss..så jag blev sen i säng och ut på nätet..(hopplöst detta att man kan ha datorn i sängen egentligen-för sömnen alltså!)..

Ja…ha,ha många fyndigheter du hade skrivit här! Och fort går det också….:#1 och 2 - 1 minut var..
#3- 5 samma minut…#6- 7 samma nästa minut#8-#9samma nästa minut #10 - 1 minut #11- 13 samma nästa minut#14 sista minuten..
Allt detta presterat mellan 13.20- 13.27..-bra jobbat!

Hi, hi så det är så här man ska göra för att komma i topp på inläggslistanFlört neh- skojar bara..

Fortsätt skriv på Åsa, snälla….det är bara roligt!!
Många kommentarer vill man ju ha!

Ett litet citat som anknyter till ditt tema :

Det finns tre sorters lögner; lögner, förbannade lögner och statistik.
                                                              Mark Twain

Inlägget är låst för nya kommentarer