Caturdays kull #1 är född!
I dag, på dag 66, föddes vår efterlängtade kull vid lunchtid. Fibisens förlossning var rena skolexemplet: hon väckte oss på morgonen för att påpeka att slemproppen släppt, sedan gick hon ut och bäddade i den för ändamålet avsedda lådan och efter en stund gick vattnet. Sedan födde hon fram tre kattungar med c:a 50 min emellan var och en, så ofattbart duktig och effektiv i varje steg. Ungarna krystades ut i ett huj, om än med skrik, och tvättades snabbt rena. Någon minut därpå kom efterbörden. Jag och fodervärden kunde bara se på och förundras över miraklet.
Först kom en hona, f 01, som vägde 102 g. Sedan en gosse, n 02, på hela 115 g. Sist kom minstingen, en till f 01-tjej, på 96 g. Fördelning till färg och kön kunde inte vara bättre, det är nästan för bra för att vara sant.
Detta är en handmatningskull, så än är det tidigt att säga hej, men jag vill ändå dela lite bilder med er. Blev en del på gossen av någon anledning, han tar plats inte bara fysiskt. Här är han med hona #1, innan hona #2 fötts.

Stort grattis till den fina kullen!!!

Grattis till underverken!

Grattis till kullen.
Stolt ägare till tre La permer
Tusen varma grattulationer till en fantastisk liten kull! Den är helt enligt önskelistan va? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis till krulltillskotten

Gratulerer med første kullet 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Grattis! det var en bra storlek på en första kull, hoppas handmatningen går bra!
Grattis till kullen
Tack för alla gratulationer - de värmer! 
#8 Det kan du ge dig på, det är därför jag är lite bekymrad att det hela är för bra för att vara sant. 
#11 Instämmer - blev faktiskt förvånad att det var så många ändå eftersom Fibisen inte alls var så värst stor, hon kunde tvätta sig i rumpan hela tiden t ex. Och ändå hade hon tre tjockisar i tunnan.
Måste säga att handmatningen är vad som känns ansträngande med hela förlossningen så här långt - allt annat har gått galant.
#13 handmatningen är bara 24 timmar av de underbara kattungarna framida långa liv, så snaaart om ett par timmar eller så kan du sova ut och "glömma" hur tungt det var (precis som när man föder barn - F-jävligt, medans man gör det men underbart strax efter när barnet är fött)

Grattis till kullen!!!

JÄTTEGRATTIS till kullen! Vilken lyckträff på köns- och färgfördelning! 

Grattis återigen till kullen! Riktiga sötnosar! 

Grttis till den fina kullen! å så måste jag bara säga att Fibisen är underbart fin i sin gröna tröja 
Jättegrattis! En riktigt perfekt förstagångskull och underbart söta och fina 

Grattis till kullen
Grattis till den fina kullen!!! Härlig färgfördelning och underbara bilder 
.
GRATTIS till en jättefin kull. Vad skönt att det gick så smidigt och efter skolboken. Nu vill vi ha masor med bilder och drägla över 
Grattis till första kullen!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Grattis, vilken härlig liten palett! Säger som AlexH, det där med handmatningen är snart över och då får du sooova.
Pussa på duktiga Fibisen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God morgon!
Jajamensan, jag vaknade för ungefär en timme sedan efter en riktigt jobbig natt. Under dagen hade vi matat dem ungefär varannan timme, vilket funkat bra, men på natten ville de ha mat en gång i timmen, annars började de skrika och mamma Fibisen blev otålig. Klockan fem var jag helt slut och bönföll fodervärden, som var djupt in i drömmarnas land, att avlösa mig en stund. Klockan halv åtta vaknade jag upp och lade genast handen på Fibisens mage, ovanpå bodyn. Kände en hård runt grej och kände fasan - mjölkstockning! Men den där hårda saken rörde sig, och visade sig vara huvudet på den som var sist och minst, Leet som hon kallas. Hon hade lyckats krypa innanför bodyn, trots att vi spänt åt den som ett korvskinn, trodde vi. Tack och lov hade det gått 17,5 timme sedan hon föddes då och vi hade siktat på 18 timmar, så vi tog av bodyn och harmonin lägrade sig omgående. Alla ungar hade gått upp vid dagens vägning, mellan 11-20 g, så jag är nöjd. Vad jag kan säga om handmatningskullar efter detta är att man ska ha en riktigt stabil mammakatt som klarar av stressen det innebär och det hade jag tack och lov. En fantastisk mamma!
Tack igen för alla vänliga gratulationer!

Grattis till en perfekt liten skara. Det är så "lagom".
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Stort grattis till din fina lilla kull!

Grattis till kullen. Jag diggar grabbens härligt runda svarta fläckar!

Oj oj oj vilka 3 underbara kattungar fibisen har fått 

Stort grattis camilla.
Svart-vita pojken har ju den mest söta teckning 

STORT GRATTTIS!
Så nu vet du hur jag kände mig 1-2 januari 
Och då är "bara" 3 ungar alldeles lagom 

Jättestort grattis till de små sötnosarna.
Grattis igen - ser fram emot att träffa dessa små bebbar - vi höres

Grattis, hade ju helt missat det här. Skönt att det gick så bra!
Hej allihop - nu har bebisarna fyllt en vecka! Vikterna i dag var för tjej #1: 207, pojken: 217, tjej #2 188. Så ettan har mer än dubblat sin födslovikt medan pojken och trean har lite att komma i kapp. Vad säger ni erfarna, är det någon fara på taket med dessa siffror?
De verkar inte fara i någon farozon sett till beteende i alla fall - äter, sover, äter, sover…
Kulltema är också fastställt, liksom de individuella namnen. De presenteras tillsammans med nya bilder som kommer snart…!
Ta't lugnt. Ingen fara på taket
Läängtar efter nya bilder på dina allra första gryn.

Nejdå, ingen fara alls! De har ju alla ungefär ökat sin födslovikt under veckan vilket är en bra måttstock. Jag brukar göra en tabell i excel med vikterna, om jag är osäker, då ser man lätt om ökar i vikt bra. Det gör inget om kurvan går upp och ner, bara trenden är att de ökar! Superlätt att få översyn då.
#36 Jag med, men om det är någon av oss som är ett kontrollfreek så är det Clee 
Jag är säker på att hon redan har excelark av alla de slag. Så mitt råd är "Relax and Enjoy" 
Clee - njuut!! Du är värd det!! Dina nuvarande bebisar är fantastiska och dina kommande kommer att var det. Lita på mig
Njut…. var lat … må gott… Kram
Hihi, ehm, jo
har tre excelkurvor och är lite smånitisk att fodervärden ska skicka mig nya siffror 16.00 dagligen.
Tack för lugnande svar!

Det ska bli jättekul att se fler bilder på sötnosarna.
Grattis! Vad fina de är 
Nu vill jag ha nya kort!!!
Man har ju blivit så kär i killen! 
www.mytwiggs.com
De ser så välmående ut… och sen är det väl från mammas sida late bloomers, så jag tror de kommer att bli ljuvliga! 
Vilka vackra kort!
www.mytwiggs.com

Minion 

Ja tjejerna är ockås helt ljuvliga men Minion är en chamör utan sin lika
Tack Rikke och Twiggie!
Twiggie, pappan är ju sen också, han har bara blivit bättre ju äldre han blivit, så typmässigt förväntar jag mig inte direkt någon JW i denna kull. 
# 50 Åjo! De vinner i alla fall min kattbebis-söthets-tävling! 
www.mytwiggs.com

Vilka små sötnosar!
Clarendon ser sådär härligt alien-aktig ut, tycker det är så vansinnigt gulligt! 

Dom är så fina!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Men gulle då! 
www.mytwiggs.com

De är så fina!
Jag tror jag är ett Minion-fan… 

#57 Förstår att du smälter för den lilla sötnosen… Något finare får man nog leta efter
#57 Men jösses vilken liten sötnos! Vilka ögon! Det kändes som om hon såg rakt in i min själ …. :D
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Meeeen så söt
# 57 Gaaaaaah! Jag får diabetes! 
www.mytwiggs.com

Hon är gudasöt, vilken stil hon har. 

Åh vilka godingar jag smältar