Behöver du en Svart CRX avelshane?
Då har jag nog en rätta för dig! IC S*Racer Donnans Great Armstrong tar emot friska honor till ett vettigt pris. Han är FIV / FeLV fri och har blodtyp: A. Han är storväxt med mycket krullar. Snäll mot honorna och en riktig gentleman. Han är pappa till 4 ungar i Norge och är på väg att bli pappa till ngr. ungar i Sundsvall nu i juni om allt har gått som det ska.
Vill du veta mer? Kontakta Veronika på: veronika.p@telia.com eller gå in på www.mamut.com/dragonrebell
Vi hörs!
Han är jättesnygg!
black velvet… mmm.
Vacker kisse men mina tre honor har redan grabbar in planerade.
Stolt ägare till tre La permer
vilken vacker hane, synd att min hona inte längre är fertil.

Han är jättesnygg! :)
Tack för era fina ord! Synd att ingen hona verkar vara fertil just nu. Har förresten glömt att säga att han bär på maskanlag också. Hans mamma är Racer Donnans Evita hans pappa är Silkwave´s Tic Tac.

Bara en liten fotonot här….lite roligt…Han är faktiskt ehh…. nu ska vi se….Skirners pappas helsysters son. Så Armstong och Skirner är släkt. Så Armstong är tjusig han också!
(vilket släktskap vet jag inte, fasters son, är det kusiner? Dålig på det dära…)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Hur länge ska du ha honom fertil?
#10 Hej. Tja, jag har sagt åt honom att så länge som han INTE börjar att skvätta här hemma eller blir riktigt dum mot Dina och inte bara busar, så får han behålla "godsakerna". Så jag får väl hålla det löftet antar jag!
Hittills har det inte varit ngt. problem vare sig med markerande eller Dina. Han sköter sig riktigt bra. Han har aldrig ens haft ngn. tendens till att börja markera och då tycker jag inte att det är ngn. idé att inte hålla honom fertil. Jag tror att mycket beror på att jag vid parningar inte håller till i min egen lgh. Jag brukar hysa in honom och flammorna hos Racer Donnans. De har en litet hus på sin gård, där mötena brukar äga rum.
På bilden: Tjorven och Dina!
Vad är ett vettigt pris…? Ca?Har han bra haka?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#12 Enligt domarna så har han bra proportioner. Fin profil. Jag tycker att han har en bra haka. Vettigt pris, tja, jag brukar lägga mig från 800-1000:- i språng och ca 700-800:-/levande unge efter 3 veckor, och upp till 7 ungar. Men jag är alltid öppen för disskution, och jag väger också in vem som kommer till vem, dvs. om honkattägaren kommer till mig eller tvärtom, samt om det är långt att åka. Nu är han ju dessutom IC. Vill du ha mer info. så får du gärna kontakta mig på veronika.p@telia.com
Kram Veronika
#15 Tack för det. Men vad har hänt med #14?
#16 Ett "puttinlägg" som jag skrivit och tagit bort!
Det blir så ibland!
Ok.
Kanske ska lägga till att han är IC numer.

#18 Jag har ändrat till IC nu!
Puttar upp! Han finns fortfarande tillgänglig! Han är nu stolt pappa till totalt 2 kullar med 4 ungar i varje!
Hmmm…ser att en bild har försvunnit? Hade inte jag en bild i presentationen med? Verkar så om jag läser #1. Hmm…nåja.

#22 Han ser ut som en svart panter! Vilken päls och vilken svärta.
#23 Ja, visst har han en underbar päls och färg?! Har hela tiden trott att han skulle bli lite gråare ju äldre han blev…Tic Tac är ju lite grå på sina ställen. Men peppar, peppar, så har han inte visat ngr. såna tecken än.
Han är ju ändå 4 år, så det borde väl ha visat sig lite nu…eller?
#24 Nja Tic tac har varit grå och till och med brun men är nu alldeles korpsvart och har varit det något år . Så där kan man inte riktigt tala om ålderns gråa hår. Vita morrhår har han däremot - han är ju vitfläck .. och inte smoke fast det har jag ju sagt en miljon gånger.. Domrae kan vara väl bestämda ibland..
#25 Okej…Jag har ingen aning om hur skiftningarna sker. :) Roligt med en "kameleont" som skiftar färg!
Men hur som helst så älskar jag Tjorvens korpsvarta päls.

Otroligt läcker kolsvart han är!!
#26 Jag älskar också Tjorvens och TicTacs supersvarta päls :-) Han är fin din grabb.
#27/#28 Tack…det tycker jag med…stolt matte. 
Oj…har glömt bort att säga att Tjorven ej längre är tillgänglig för avel. Denna tråd kan därmed låsas. Tack för visat intresse.

Jag låser nu tråden.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.