Färghjälp önskas! Kullen 7 v.

Jag har ju inte sett dem nu på ett par veckor, det går ju så fort. Så jag hoppas att jag, nu på fredag kommer ner, kan utan tvekan bestämma vilken färg de har. Och vilken jag ska behålla. Men det lutar åt Bure så klart…
Vile, Gere och Tjalve är redan tingade, men ska välja om jag ska spara Beila också…
Ett sista kort på Bure höll jag på att glömma.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Oj vilka små troll!
Gulligullekissemissar! Färgerna får någon annan uttala sig om, då varken maskat eller mönstrat är min cup of tea 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jag var ju uppe och tittade på sötnosarna i måndags och håller med Natali att det inte är lätt att se vad de har för färg. De har alla lite olika nyanser. Beila är betydligt ljusare än killarna. De har också lite olika mycket päls vilket säkert kan lura ögat
Jag är inte så bra på vilka färger som finns men brunsilver, choklad, och chokladsilver är väl också möjliga alternativ. Kan bara tillägga att det finns massor med bilder tagna av fodervärd Martina på Iduns blogg.

#9 Kom just på apropå nosar, hur ser deras trampdynor ut? Det glömde jag kolla i måndags, det är inte lätt att tänka alls då ma nhar 5 sådan sötnosar skuttande runt sig
.
Har för mig att jag sett lite trampdynor i olika färger på några av bilderna.

Viles och Beilas trampdynor är ungefär lika i nyans, Beilas är aningen ljusare. Bures är ännu lite ljusare.
Jag gissar på att Vile och Beila är blå. Bure känns osäkrare dock.
Har en bild från vecka 6 med Bure och Gere. Både Bure och Gere har dock mörknat nu sedan bilden togs. Så mycket till hjälp är den ju inte nu kanske;)

Silver/smoke är väl inte möjligt i den kombinationen? Ingen av föräldrarna är väl det och de måste ju vara det om avkomman ska bli smoke.

#13 Nej ,Cello är ju brunmönstrad och Idun blåmaskad, så ingen av dem är väl smoke eller silver, vilket då gör att det försvinner ett par alternativ
.

#13 Nä, precis silver/smoke ska det inte kunna vara.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.