Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 489 ggr
SaraMaaria
0

Jobbig patient...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var rädd att min lilla älskling Mu skulle vara medtagen och ynklig efter sin kastration förra veckan, men icke! Metagen ja, men vem är inte det efter att de blivit sövda och oppererade? Ynklig, nej inte alls. Det första hon gjorde när vi fick hem henne var att ragla in på toaletten för att gå på lådan och sedan raka (inte jätterakt kanske) vägen till matskålen. Sen bara skulle hon upp i katträdet så det blev mycket passning innan balansen återfunnit sig. Mindre än en timme efter att vi kommit hem har hon redan plockat bort ett av tre stygn och husse får springa till djuraffären för att köpa en "strut". Nu en vecka innan de resterande två styngnen ska tas bort har hon lyckats bita bort ett till stygn trots struten…Förvånad

Såret läker bra trots att hon varit där och tagit sina egna stygn, ringde vet efter hon tagit det första och hon sa då att det var ok så nu håller jag bara lite extra uppsikt på att allt fortsätter läka bra.

En bild på hur oskyldig hon ser ut i sin lilla strut

AnneAlva
0

Hon har visst sina egna idéer om hur saker och ting ska vara, lilla Mu. Skrattande Det är en sån där patient varje sjuksköterska fasar för misstänker jag. FlörtTungan ute

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Åh! Lilla Mu! Hon är så söt och hon har ett härligt namn!!! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

SaraMaaria
0

#1 Ja hon är helt klart viljestark, när hon bestämt sig för något så ger hon sig inte!Skrattande Synd bara att hon inte riktigt förstår sitt eget bästaTungan ute

#2 Tack! Ja hon är söt som godis och Mu passar henne med sin komönstrade päls.

RacerDonnans
0

Jjaa du de kan de små liven. Stacie vägrade att ha strut på sig, fick göra en kroppstrumpa som hon också lyckades tjorva in sig i om hon lämnades ensam. Jag satt med henne non stop i 10dgr, men hon hade ju sex stygn så de fick vara inte gå upp, det hade aldrig hållit.

Håller tummarna att allt läker fint nu för er.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.