Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 471 ggr
Mobackens
0

Jädra skitkatter, ni är bortskämda!!!!

Här har man fileát och kokt fisk till de fyrbenta pälsklingarna. Rensat ben i anletes svett…3/4 ratar delikatessen, den 4:e smakar med de små framtänderna för att sedan "gräva" över. Skitkatter!!!!! Tungan ute

[Wiveka]
0

meeen, matte "inte gillar vi sån där konstig mat"Flört

MyTwiggs
0

Hahaha!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Clee
0

Mm, jag hade ätit den själv! Älskar fisk. Plus att det ändå inte är särskilt nyttigt för de fyrbenta, så jag brukar vara glad att de avstår från min firre. Skrattande

Trollhassel
0

Åh, fisk som är så gott! Så skulle aldrig en hund göra! Testa surströmming, ratar de surströmming är det något fel på dem ;) haha

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Dolleminas
0

Är de verkligen släkt med min lilla huligan? jag har då en som skriker och rakt hugger efter fingrarna för att få strömming, eller som idag stekt lax… (räkorna är inte tokiga heller…)

Mobackens
0

Jag har aldrig varit med om att katter har ratat kokt benad fisk. Jag är helt häpen.

LinusCRX
0

Fniss… känner igen det där. Här har vi provat kycklingvingar, kycklinghjärta mm. Men de går bara fram och tittar på det och sedan stirrar de på mig och undrar vad är det här för mat… vi kallar det inte mat…

LykkeLii
0

Ojoj vad bortskämda de är. Katterna här hemma är inte alls bortskämda fast pappa brukar komma med fräsk lax utan ben till sötnosarna, hihihi. Tungan ute Fast här älskar de laxen, helst Tilla.

Man märker verkligen hur bortskämda de kan bli och hur de utnyttjar det!

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

RacerDonnans
0

Hihihi, jag har lika här hemmaGlad. Här ratar de allt utom torrisarna, så att försöka vara snäll och ge lite godis går inte an.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Mobackens
0

Vad fasen, katter har väl ätit fisk och annat i alla tider! Hur blev de såna?????

#8 Nog vet katterna att utnyttja ens goda och lättsmälta hjärta.

#9 samma här, endast torrisar som gäller!

Dolleminas
0

#10 kanske ni ska låna min huligan så se andra lär sig äta fisk, så kanske dina kan lära min huligan att torrisar går faktiskt att äta… (hon bara vägrar det just nu…)

Clee
0

#10 Nja, är inte det bara en myt? Lite i samma stil som att katter ska dricka mjölk… Visst, de kanske gillar det men jag tror att det är lättare för en katt i naturen att fånga sin föda på land än i vatten *föreställer mig en katt med metspö* Det är ju också därför fisk och skaldjur har helt fel näringssammansättning för katter och kan ge t ex struvit, pansteatit och andra livshotande tillstånd om det ges annat än som tillfälligt godis. Så som sagt, se det från den ljusa sidan. Dina katter kanske vet vad som är bra för dem. Flört Plus att det blir mer fisk över till dig! Tungan ute

Mobackens
0

#12 Jag har haft katter i 35 år, mina föräldrar arbetar som yrkesfiskare. Katterna har stått på båt kanten och skrikit efter fisk. Till och med vadat!!!! ut i vattnet för att hämta det som ramlat i vattnet. Alla  såväl bonnisar som CRX:ar har tidgare käkat fisk. Vete´tusan vad som hänt med de små raringarna. Kanske fel på min tillagning….Cool Sen är det ju inga stora mängder de får eller erbjuds. Och ja herregud jag äter gärna fisken själv. MUMS!!!!!