Djurkommunikationsfoto
Hejsan! :)
(Denna lägger jag ut på alla möjliga olika djurforum här på ifokus)
Jag tänker i framtiden gå någon kurs i djurkomunikation. Jag har alltid varit otroligt intresserad av detta, och har övat på mina egna och djur jag träffat hittills.
Djuren är mitt stora intresse, och jag tycker att de ofta glöms bort, och människor tar sig i bland inte tid att lyssna på de.
Jag kan uppleva starka kännslor i bland, i sällsynta fall kan jag även se bilder i huvudet på olika situationer, men det är i väldigt sällsynta fall hittills. (En gång började jag må otroligt illa av att jag tittade på ett djur, men det behöver vi inte gå in på, det var otäckt).
Jag tänkte nu fråga om det är någon som kanske har bilder som jag kunnat få öva på?
Bilder kan i bland förmedla ett djurs kännslor. Men jag vill järna ha bakgrundsinfo som ålder och kön.
Jag kan inte lova att jag svarar tillbaka efter att jag tittat på fotot, men påminnmig om du vill veta eftråt hur det gick. Men jag kan inte utlåva resultat.
Bilderna ska helst mailas till Violblomma@gmail.com
Då med ålder och kön på djuret. Bilden ska vara vardaglig helst.
Menar du att du kan kommunicera med ett djur via en bild? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#1 Ja, man kan uppfatta vissa kännslor inte direkt komminusera, men uppfatta kännslor. Inte utbyta tankar och så. :)
Oj! Ja… Det vore ju lite intressant om du ville berätta vad du får för känska av den här bilden. Om du vill kan du berätta direkt i tråden.
Detta är en hona, född i Februari i år
www.mytwiggs.com
Jag är en riktigt förfärlig människa som inte tro på denna typen av sk kommunikation.Men det finns det säkert andra som gör och som kan bidraga med bilder.Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 Tog en stund att fundera över denna tjej. :) Vissa djur är klurigare.
Känns som om hon är nyfiken, kanske något osäker på samma gång.
Hon var ganska klurig som sagt.
Du får järna berätta lite om henne nu i efterhand. Hon var kanske på utställning vid detta tillfället, för det känns inte som om hon är riktigt sig själv, något mera på spänn.
#4 Jag är nog lika förfärlig som du i så fall.
Och så här långt är jag kanske inte golvad av övertygelse…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ok! Du hade helt rätt om denna bild
Hon är på utställning! Jag tror att många andra här inne kan gissa sig till det också. Hon är nyfiken som alla cornishar är (med få undantag) men hon är den mest självsäkra katten i världshistorien.
Jag får nog också ansluta mig till den förfärliga skaran är jag rädd
, dock kan jag kommunicera med mina egna djur - och glömmer bort dem, det gör jag då inte! Jag tror nog att alla här inne kommunicerar med sina djur, på ett eller annat sätt.
www.mytwiggs.com
#8 Okej. :) Ja, jag kan ju inte säja att jag är proffs. Ganska mycket nybörjare. Då kan man inte förvänta sig så mycket.
Jättesnällt om övriga skickar bilderna till min e-mail förresten! Och glöm inte, helst vardagliga bilder! :)
Jag blir bekymrad när jag läser det här.
Om du nu inte är ett proffs så bör du inte ge dig på det här området offentligt.
Jag är själv utbildad djurtolk och min "lärlingstid" var lång och jag träffade ett otal djur GRATIS för att lära mig. Man kan fråga folk som har hundar/hästar etc för att få öva.
Din förklaring av bilden på Twigs hona kan vem som helst som känner till katter göra lika bra - snälla du - lär dig detta "kall" bättre innan du går ut offentligt.
Att vara kunnig i etologi är INTE detsamma som att kunna tolka.
Man kan ge goda råd rent beteendemässigt men att "tolka" är att ge djurets egen version av livet.
Det gagnar dig inte att göra så här samt att det kastar ett löjets skimmer över oss alla som ägnar oss åt att hjälpa djuren.
Det finns mängder av djur som behöver oss som kan "tolka". Fördjupa dig och kom igen - men inte på nätet på detta vis!
# 10 Det är nog lite så jag tänker också. Detta spär ju bara på den allmäna uppfattningen om djurtolkning….
www.mytwiggs.com
Hej!
#10 Jag ber så mycket om ursäkt om jag uppfattas så.
Jag har nu lagt detta på hyllan ett tag, och ber därför någon att låsa denna tråden.
Hej igen! :)
Tråden kan tas bort helt förresten.