Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 660 ggr
Leffe
0

God 2006-12-15

Vaknade före klockradion. Dricker just precis kaffe. En arbetsdag kvar och i kväll julfest på jobbet. Ha en bra dag!

Rexann
0

GODMORGON…….trött, skulle nog lagt mig tidigare!? Lät kul med julfest, men jag ska inte klaga. Vi ska på julbord i morgonkväll, gotti, gotti.

Faxlin
0

Godmorgon, fast jag har ju inte sovit. ;-)
Men det är så roligt när iFokus börjar vakna.

Själv har jag hunnit med att baka scones till barnen på morgonen, gissa om det vart uppskattat.
Dagen annars ser ut att bli fullt okej. Inga regnmoln än. Och ikväll ska det bakas knäck. Det är ju sååå gott :-)

Ha en underbar dag allihopa.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lullan1
0

God förmiddag, försov mig och kom lite sent till jobbet i morse. Det var inte riktigt planerat om jag säger så….

Är hemma nu ett par timmar (för att ta hand om den sjuka sonen) tills maken kommer hem efter lunch för att ta över, då bär det av till jobbet igen! Det är lite pyssel och knåp att få ihop dagarna, men det funkar trots allt ändå!

Katterna har verkligen fått en "knäpp" idag, de tycker att det är helkonstigt att MATTE är hemma så där mitt på dan! De busar och far runt som tokar och är jätteglada! Man kan inte annat än att skratta åt de små pajasarna!

Snörapport från Gotland: Inte en snöflinga i sikte, 10 grader varmt och lite blött på gatan…. Ledsen

Ha en bra dag!

cornish
0

God lunch!

Ha så kul och ät gott på julfesten Leffe!
men Åsa- sover du inte nu på dagen??Du får ju rejäl sömnbrist..stackars dig.Men gud så mysigt för barnen med färska scones till frukost!
Och Lullan- nu vet du hur dom håller på när du är på jobbetFlört..
Kul är det när dom får sina race-ryck!

Undrar om jag får något gjort idag då..har i flera dagar tänkt ta tag i högar som ligger mm…Men det visar sig i kväll vad jag hunnit med.Är bara så dödligt trött hela tiden-morgon som kväll-ändå kan jag ej somna tidigt..Knäppt är vad det är.

I kväll ska jag vara hundvakt åt min pumi-kompis…hon är såå söt och SMilla kommer bli tokig av lycka då hon börjat förlöpa…redan…ska löpa först i slutet av jan.Får se hu det blir.
Hon är iaf heltossig nu med andra hundar-hannar som tikar-och Lyztrah är en kärlek alltid- så dom får en mysig kväll!

Sol ute iallafall..

Ha en bra dag allaGlad

solskensbarn
0

God eftermiddag!

Cornish, det låter som en fin kväll med vovvarna. Jag fick vara valpvakt åt min bästa kompis lilla powderpuff tik på 9 veckor. Det är underbart med små bebisdjur, oavsett sort! Min voffsing gjorde en noggrann nosgenomgång på mig när jag kom hem :)

Själv ska jag baka lite julkakor i kväll. Å så blir det kanske en film och lite popcorn. Jag är fullständigt tokig i popcorn :) Sen blir det en trevlig helg med körsång, julkonsert och mys!

Trevlig helg på er allihopa!

Faxlin
0

#4: haha, nej jag sover inte. Tycker det är slöseri på tid. ;-)
Tänk vad jag missat här då :-)

Låter som om din dag blir jättemysig. Och det där med högarna känns igen. Men bättre lite skit i hörnet än ett rent helvete. ;-)
Världen går inte under av några högar, njut av livet.

Hmm, film och popcourn, det lät inte dumt alls. Låter som en riktig myskväll.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

cornish
0

#5 låter myysigt.Kul att julbaka lite och göra julgodis!!
Ska nog göra pepperkaksdegen kom jag på nu…Har ett favoritrecept där jag alltid äter upp halva degen som godis!(inte på en gång-och jag får inte alls ont i magen som mamma sa när man var lite,hi,hi-det var för att hon vlle ha kvar lite deg!)
Detta recept ger supergod deg och supergoda kakor!
Popcorn-det är jättegott,håller med-och nyttigs också sägs det!
Jag har en popcornsmaskin som funkar mkt bra..

Kom på en sak- vi kanske skulle ha en grupp här med Favoritrecept-eller är det att sväva för långt ifrån Cornish Rex…??Det ska ju vara huvudämnet på sajten!

Vad tycker ni?

Faxlin
0

#7: Recept tips är bra ;-)
Att äta lite gott gör att man mår bra och mår man själv bra mår missarna också bra. ;-)
Så det blir liksom lite Husse & Matte vård. ;-)

Kika gärna in på iller under kategorierna på artiklar så ser du att vi startat en för hussar och mattar där ;-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

cornish
0

vi skrev samtidigt du och jag- bara det att jag är lite långsammare tror jag,ha,ha…Men det var därför jag ej nämnde ditt svar om "rent helvete"…Nej-det är nog ingen risk att det nånsin blir det här-men liite mer ordning skulle jag vilja ha!
Jobbigt bara att ha detta hängandes över sig istället för att bara göra det!Låter enkelt men är det inte..

Såg nu ert upplägg på Iller….gott kakrecept var det också!
Ni har det alltså under artiklar-ska kolla med Leffe vad han tycker sen..

Ha en bra kväll- börjar det bli dags för knäckkok snart kanske..

Faxlin
0

Japp här har vi förberett oss med att börja skålla mandeln ;-)
Så snart får man nog smaka första knäcken, ljuvligt. Då är det jul :-)
Ja sedan att altanen blinkar, blå,röd,grön,gul gör väl sitt till också. hihi
Och i helgen åker stor tomtarna med lyktor ut vid trädgårdsgången och den lilla ska stå och vakta altanen. ;-)

Ohh, jag älskar det här.

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Vad ska jag lägga detta God natt på detta datum eller god morgon nästa dag. Det är natt ute så det får ligga på god natt.

Faxlin
0

haha, japp än så länge är det natt ;-)

Måste bara skvallra, knäcken var underbar. Så där så den smälte i munnen. Jaja, de är till jul, men en liten tjuvsmakning i alla fall. Ohh, nu är det jul igen ;-)

haha, ni kommer bli tokig på mig innan julen är över.
*nynnar lite julvisor för mig själv vid datorn*

Audiatur et altera pars

cornish
0

#11-ja inte är det morgon än…men nu börjar det snart dra ihop sig-usch jag skule ju sova till tolv…

#12-förstår det!!Älskar också knäck!!Har ett jättebra recept-hoppas jag hittar det..

Nej då- Åsa!! Vi blir aldrig tokiga på dig!!!
Sjung på du…Glad

Faxlin
0

#13: haha, vad bra då. Så jag nynnar vidare och bara njuter av alla ljusstakar och avsaknaden av behovet att slå på taklampor för att slippa slå i tån i varje byrå eller snubbla över katterna :-) Jag ser ju vart jag går ändå, och mysfaktorn är hög. ;-)

Audiatur et altera pars