Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 356 ggr
Leffe
0

God 2006-12-14

God morgon. Nu blev jag först! Lika trött som vanligt, men det är inte mycket att göra åt. Ni som bor vid västkusten har inte allt för härlig vinter. Här i Stockholmstrakten är i alla fall jag nöjd med vädret om det inte var så mörkt. Ha en bra dag vad ni än har för väder

solskensbarn
0

God morgon! En positiv sak är ju att det väldigt snart vänder och blir ljusare på morgnarna. Det ser jag fram emot. Men jul och december med advent och allting vore inte samma sak om man inte hade mörka morgnar. Dessutom tycker jag att det är fint att man är vaken när gryningen kommer.

Ha en fin dag!

cornish
0

God dag på er allihopa!

Nej- du Leffe… nu är jag dötrött på detta gråa mörka "ler"-väder vi har ute!Ska väl vara glad att vi inte har översvämmningar här som söderöver..
Men HALLÅ-  det ska vara snö och minusgrader ute nu!!
Snart är det julafton!!

I stället för att ängarna ligger vita så är dom svarta av geggamoja..Man tror de är gröna-tills man satt sin fot på dom!Det går knappt att ta sig över ett gärde-man halkar hit o dit..ok det gör man vid mycket snö också.Men då är det iallafall rent och ljust!
Om det nu inte blir plusgrader direkt som det iofs brukar här i stan-och så har man snögegga istället.

Och hunden…….hon måste gå i heltäckande overall vid varje långpromenad-annars måste hon helschamponeras varje gång vi kommer hem.Med overall räcker det med tassarna.Och dom är svart igen geggade av lera..På korta trottoarpromenader slipper hon overall-men måste sköljas vaarje gång..annars har man grus o lera i hela lgh och i sängen.

Låter som jag vaknat på rätt sida va??

Nej,less är vad jag är!

Tur att man inte måste fira julen så traditionsenligt-även om det är tråkigt - men, eftersom det ser ut så här ute…Man får ju ingen julkänsla alls-gå på julmarknad i regn?

Nej-fram för 30 minusgrader istället-som det brukar slå till med efter nyår..och metervis av snö så att det blir kaosFlört överallt -så som det varit flera år..
Då händer det nåt i allafall!Yeh!!Häftigt!
-Men visst.. synd om alla som fastnar i snön med bilarna, och det är jobbigt att skotta ut bilen varje dag ur snödrivorna som går upp till taket..många olyckor blir det också…tänkte inte på det.

Hmm- lite normal snö vore kanske bäst att önska?

Det positiva är annars att snart blir det vår igen!!

Ha en bra dag!Glad

stumpen30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Middag!

Ja vad säga om denna "vinter"…hmm -den är urtrist det är vad den är! Ledsen

I GBG där jag bor är ju vissa delar av stan helt lamslagna av allt vatten, kaos i biltrafiken o de bara fortsätter att ösa ner vatten från ovan. När man som en annan fått sig en ledig dag i veckan så är inte första tanken på morra att ge sig ut iaf..( för de har nämligen regnat mest hela dagen här) …Fundersam nä, snarare o sitta o kura ihop sig i soffan me katterna o gott kaffe ligger närmast till handling. Räcka ut tungan

Faxlin
0

Ja inte är det mysigt väder ute. Men samtidigt får vi se det positiva, vi slipper skotta.
Bor man neråt i landet där det är översvämning förstår jag att det inte är något positivt alls just nu. Och jag bara hoppas att det ger sig innan folks hem blir förstörda. Inte roligt nu en vecka före jul liksom.
Håller tummarna att alla klarar sig.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cornish
0

#4 Det är bra Åsa-sprid över lite goda nyheter hit från din sida!
Ska gå in o läsa där nu-behöver det känner jag.Kanske hittar jag något positivt att skriva vem vet.

**Håller också tummarna för alla som är drabbade nedåt landet!!!

**För promenaden blev- lerig!

Jag hoppas ni andra upptäckt den trevliga syskonsajten "Goda Nyheter"??!!
Där inne ser man allt från den ljusa sidan och skriver bara om de goda nyheterna.
Jättebra sida…går över nu…

Lullan1
0

God kväll! Tack för tipset cornish, lite GODA nyheter är aldrig fel¨!

Själv har jag haft det lugnt idag, sonen har ögoninflammation och är hemma från dagis. Han är hur pigg som helst, men det smittar ju jättemycket och måste vara hemma.

Leffe
0

God natt. Några timmars sömn. Härligt, men först alla olika ceremonier för alla katterna att säga godnatt. Tar mellan en halv till en timme

Rexann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man ska nog inte klaga på snön hör jag!!! Tror nog att jag föredrar att det snöar lapphandskar som det gjort idag i stället för regn och rusk…..det är länge sedan vi hade så mycket snö den här tiden på året, ändå så har vi ju haft blida en hel del. Vi har en skidbacke här som heter Vittjåkk, brukar öppna till sportlovet och då är det inte alltid det finns tillräckligt med snö. I år ska de öppna redan på jullovet så det säger väl en hel del!!!

I kväll har vi varit och sett ett försenat luciatåg på skolan, min dotter var tomte och de var så man fick riktig julstämning då man samtidigt tittade ut och det snöade…..efter luciatåget var det bara hem till verkligheten och fortsätta med städningen som jag började med redan igår (inte för att jag har varit noga det tagit så lång tid, snarare att det har varit så mycket emellanåt så jag aldrig fått göra klart)….har precis skurat klart, med 2 katter hängades i skurmoppen och hunden kutandes efter. Stor idé, fotavtryck hela golvet…..att man orkar!

Skickar med en bild på vårt hus så ni ser all snö vi har!!

cornish
0

Åhhh vad myyysigt det ser ut Rexann!!
Blir avundsjuk!Du kanske läst om leråkrarna här i sthlm i min kommentar-denna tråd.

Nu ska jag sova..

Faxlin
0

#8: haha, vad med snö. Där hade min gubbe velat bo. Han klagar över att det är svårt att köra skoter nu nämligen ;-)

Jag försöker dock trösta honom med att han inte sliter på styrstålen heller ;-)
Det funkar inte så bra dock.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars