OT Islandshäst finnes....
Efter mycket funderande hit och dit har jag insett att jag inte har de krafter som krävs för att ha en häst även om jag bara äger en halv så tar det för mycket ork från mig. Jag och min syster har därför motvilligt bestämt oss för att sälja vår Eldur….
Finns det någon här eller någon som känner någon som är intresserad, så finns det en annons om honom på blocket http://www.blocket.se/vi/22545774.htm
Jag vill ju att han skall få det bästa hem någon häst kan få att han kommer till ett ställe där han får gå med andra islandshästkompisar, det gör han inte nu och jag tror han saknar det… usch vad svårt det är att sälja sin aldra bästa mysigaste lilla egna häst… Det var inte det jag planerade då vi köpte honom för tre år sedan… Han är i vilket fall som helst väldigt trevlig, snäll vänlig och ja alldeles underbar

Fina Eldur! Hoppas ni hittar ett jättebra hem åt honom där han får gå med andra islänningskompisar!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Denna tråd kan låsas för i dag så har Eldur flyttat….
Det känns inte så roligt men om inte mina instinkter är helt fel ute så har han nu fått ett väldigt bra hem, med en mycket omtänksam ny ägare en som verkligen förstår sig på hästar. De "talade" med varandra vid hennes första besök, inte något Eldur brukar göra….
Han får säkert till och med ett bättre hem där än vad han haft här, och det är än väl värd. (inte för han haft det dåligt här).
Det känns trots det alltid svårt att skiljas från en vän man tror man skall behålla tills "döden skiljer oss åt", men i bland så kommer livet mellan vad man vill och vad man orkar.