Katter jag mötte i Grekland...
Den har bilden har en rolig histoira. Vi satt på restaurangen och då kom det en man med en låda bläckfisk, lådan såldes till en annan man som satt nära oss. Jag frågade om jag fick ta en bild på lådan med bläckfisk och det var ok.
Sen viftade mannen till mig att jag skulle ta ett kort på hans katt (katten satt uppe på en balkong). Mannen berättade med gester och lite engelska att han hade hittat katten som kattunge och att den haft fyra syskon, mamman var borta. Nu hade han hand om katten och den bara åt och åt… Jag gick upp på en trapp och tog ett kort på katten, det är inte så bra för det var svårt att ta kort från trappen upp mot balkongen…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fina bilder på söta katter, men ändå tragiskt…. 
Jag och familjen var på Cypern och där formligen kryllade det av katter utanför restaurangerna och hotellen som tiggde mat och uppmärksamhet. Usch, vad jag tyckte synd om dem…
Visst är det tragiskt… och jag funderar om de skjuter av (eller hur de gör) för ändå är det inte såå mycket katter som det skulle kunna vara… m tanke på att en katta får flera kullar/år.
jag tycker att historien om mannen som tagit hand om kattungen var härlig… han var så mån om sin katt 
Så fina kissar! Jag önskar så att någon veterinär gör en raid och kastrerar alla gratis..suck..
I och med att de blir så många så blir överlevnaden svårare för dem.
När jag var på Korfu för några år sedan fanns också där många fina katter.Överallt.Vi matade en dräktig hona och hennes make, men var där bara i 2 veckor.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja visst är de fina! Men… som du säger så borde de kastreras. Och jag undrar hur de gör för att hålla beståndet nere… vi var på Samos för 15 år sen och där var det MÅNGA katter… här var det en hel del men inte alls i överflöd…
Många av dem hade rinnande ögon
eller ett öga helt igenstängt…
Jag jobbade som frivillig några veckor på Rhodos för flera flera år sedan på ett ställe som tog hand om hundar och katter. De försökte kastrera så gått det gick och vi tiggde gratismat från affärerna och fick mat med utgånget datum, bättre det än inget alls ; )
Skulle jag få välja så skulle man skjuta av så mycket det bara gick för att höja värdet på resterande katter, som det är nu så klassas det snarast som sanitära olägenheter och det finns på tok för många av dem! Ekonomiskt så är det svårt att kastrera dem. Finns för lite folk som bryr sig!
#20 Det ligger något i vad du säger, det får inte bli för många katter. Jag tror att många av dem lever ett utsatt liv, de är oftast rädda för händer…
Intressanta och fina bilder på speciella kater! Man önskar många av katterna en bättre tillvaro, men de lever sina liv med sina förutsättningar. Tack för en ovanlig bildserie!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com