Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 792 ggr
MyTwiggs
0

Vilka ska på KKoJ?

Vi kommer på lördag med S*My Twigg´s A hat full of sky Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Jag kommer på söndag med tv-seriekullen, de ställs både individuellt och som kull. Hur nu kullklassen ska gå, herrehimmel, de spretar åt alla håll och kanter. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Spotless
0

Vad roligt Anne! Det var rätt många kullar anmälda väl? Eller blandar jag ihop det med någon annan utställning? Är jag inte galet ute så har Lina L med sig sin kull på lördagen.

Jag kommer med Ulv på lördagen och med Ulv, Utter och Xerxes på söndagen.

Aje-T
0

Jag kommer med Idus på söndagen.

Spotless
0

Vad roligt Aje! Glad

Bulle
0

Får man komma utan katt och titta? Hittade inte något om detta, någon som vet vad de tar i inträde i så fall?

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Dolleminas
0

#5 Klart man alltid får gå och titta ppå utställningar, priserna brukar variera mellan olika klubbar men runt 50:- för vuxen brukar det kosta "norröver" sen brukar man köpa en katalog för att kunna kika lite mer och den brukar kosta runt 30:-, hoppas du får en trevlig dag/dagar!!

Bulle
0

Då ska jag nog åka och kika lite, kanske träffa någon uppfödare.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

LinusCRX
0

Tv-seriekull, Spotlesskatter och Idus… frestande att fara förbi och kika…

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 7 Ja, och kommer du på lördag får du träffa oss och lilla Anna :)

www.mytwiggs.com

[Wiveka]
0

Funderar på att kika förbi på söndagSkrattande

[Silkwaves]
0

Åhh vad jag ska hålla tummarna för Idus-killen, Tv-kullen och alla er andra med.

Aje SMS säger jag bara SMS FlörtFlört

AnneAlva
0

#2 Attans att du tar med dig en konkurrent till BIVen! Flört Utter lär nog knipa den utan att förta sig gissar jag, men jättekul att du kommer och tar med dina vackra katter!

#7 Vad roligt! Kom gärna förbi våra burar och säg hej. Du kan leta på mitt namn (Anne Svensson) i katalogen och finns det fler med samma namn  är jag medlem i UK (Uppsala Kattklubb), det brukar finnas en förteckning över utställarna längst bak i katalogen.

#8 Klart du ska komma förbi och kika, jag kan till och med låta dig bära någon av småkissarna. Flört *frestar lite till*

#10 Det tycker jag du ska Wiveka, the more the merrier! (och så vore det så himla trevligt att träffa dig igen!) Skrattande

S*Godreign's Cornish Rex

Spotless
0

Anne - Aje har också en snygg grupp 8. Tungan ute Det blir spännande! Fast jag har redan kastat in handduken lite… Utter har fått studtail och den är inte tjusig. Rynkar på näsan

Monika - Utter vill bli klappad! Skrattande

Wiveka - kom! Det känns som om det var ett tag sedan vi sågs.

#7 om du har vägarna förbi så finns även jag i katalogen, kika efter Angela Andersson TCC. Det är alltid trevligt att prata bort en stund med någon som är nyfiken på rasen!

AnneAlva
0

Förlåt Aje, fick för mig att Idus gick i grupp 7. Skäms

Angela, en stud tail på den killen gör nog inte så mycket, han är så snygg i övrigt! Kyss

S*Godreign's Cornish Rex

Bulle
0

Kikade på KKoJ hemsida. vad betyder allt tex detta, någon som har tid att föklara?

Kategori 3
Alexey Shchukin
ABY n, BML, BRI a, n 24, d 24, ns 24 62, c 33, DRX Grupp 1, 4, 7, EUR n 22, ns 24, SPH Grupp 5
Glenn Sjöbom
BEN n 24, BRI e, g 24, f 24, CRX Grupp 1, 2, 3, MAU ns 24, OCI o 24, ns 24, RUS, SPH Grupp 1, 4
Olga Sizova
BEN n 22, n 24 32, BRI f, n, BUR n, a, c, CRX Grupp 4,5,6, DRX Grupp 3, 6, EUR ns, n 24, SPH Grupp 2
Senior Glenn Sjöbom
Kull Glenn Sjöbom, Olga Sizova, Alexey Shchukin

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

MyTwiggs
0

# 15 Det är domarfördelningen. Inget man behöver memorera som åskådare, men det är en lista på vilka raser och grupper varje domare dömer och ordningen de döms.

Alexey börjar alltså med Abesinier osv Skrattande

www.mytwiggs.com

Bulle
0

ok tack, nästan som att läsa latituder . Hur många katter är registrerade till utställningen någon som vet?

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Ylva-Li
0

Jag tror att jag kommer på lördag.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Spotless
0

Ylva - gör det!

Ylva-Li
0

Följer med S*Curlyliscious isåfall.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

LinusCRX
0

#12 & #13 Fresterskor! Avgjort - jag packar mig iväg på söndag Glad

Wiveka - hämtar jag dig eller hämtar du mig? Flört

[Wiveka]
0

#21 jag kan hämta dig. Hur dags? Och vilken adress var det nu??

Spotless
0

Ylva - gör det! (igen)

Anne - den här svansen är inte nådig, idag vet jag inte ens om han kommer med… Rynkar på näsan Kraken, han har fått sin farbrors svans. Skit också, pappa Sesam har aldrig haft problem med svansen (inte Iris heller).

Monika och Wiveka - vad roligt! 

#17 - tanken var nog från början att det skulle bli ca 300 katter per dag, men på grund av för få anmälningar har klubben fått tacka nej till tre domare, så räkna med 240 katter ungefär.

Det kommer att vara fri burplacering, vilket innebär att det blir lite mer knepigt för dig som besökare att hitta t.ex. cornisharna, vi blir mer utspridda i lokalen än när klubben gjort burplaceringen. Dock ska där finnas en burplaceringslista, den listan talar om i vilken burrad katten sitter (om du har kattens nummer alltså). Någon har redan tipsat om katalog, köp eller låna en så hittar du oss nog!

LinusCRX
0

#22 Jag ringer dig på lördag Skrattande

Bulle
0

#23 ok tack

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Ylva-Li
0

Asch, blev visst inget imorgon.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Bulle
0

vilken tid får man komma som besökare? hittar bara när man börjar registrera sina katter.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Spotless
0

#27 du kan komma i princip hur tidigt du vill, men innan bedömningarna börjat är det kanske inte så spännande. Så kanske från 10-tiden?

Bulle
0

#28 tio bli bra då får man lite sovmorgon.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Bulle
0

OK har nu varit på min första kattutställning, kanske inte den bästa i min mening, men fick se 3 cornish rex, byte några ord med Spottless, kika lite blygt på My Tviggs kattunge. Hade man varit lite smart hade man beställt med en keramik katt av My Twiggs. Dommaren var bra, han berätta hur han dömde och hur han tyckte att rasen skulle se ut, bra för en sån som mig som inget kan om raserna. Föll även för bengal och orgentalisk korthår.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Eine
0

#30 Orientaler är inte fel det hellerFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 30 Du hade kunnat haffa mig, men vi ses kanske på utställning någon gång igen! Skrattande Anna var nöjd med dagen i alla fall..

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Någon som har resultaten för de fyra CRX-arna som var där?

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Någon som har resultaten för de fyra CRX-arna som var där?

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

Japps! Jag startar en sån tråd Skrattande De som var där får väl skriva.

www.mytwiggs.com