Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1603 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish Augusti 2009

Tema för Augusti månads cornish: Pure LOVE! Äkta cornishkärlek! Skicka in bilder som riktigt lyser av ömhet och kärlek!

Ny regel: De som kan får lägga in sin bild även direkt i inlägget. Bilden måste alltså inte vara bifogad som bilaga längre!

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare

Sista dagen att skicka in bidrag till Augusticornishen är sista Juli!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är en vanlig syn hemma hos oss, en riktig gosehög. Alla katterna ska klämma ner sig i puffen och ligger gärna ovanpå varandra. Se så ömt Gråis tvättar Skrutt medans Ninni också putsar henne. Kyss i bakgrunden ligger Moi och gonar.

På bilden är det Gråis SC S*Rex Dandy ben-Gali the Blacksmith, CRX ns092133 drygt tre år. Skrutt, DK*Lovied Skies Of Arcadia, CRX f03 8 månader och Ninni, IC S*Rex Dandy Ninni, CRX w61, 14 månader. Moi är GIC FIN*Metsäkansan Corleona, CRX d, snart 3 år.

Natali
0

Jag håller här i IP & CH S*Racer Donnans Figaro. Han lever tyvärr inte längr med oss. Men jag saknar honom fortfarande, trots att det är över ett år sedan han flyttade. Han och jag älskade verkligen varandra. Det kommer aldrig att finnas en katt som honom igen. Han var, är och förblir min stora kärlek i livet. Varför hans ka bli Augusti månads katt? Se ovan, och för att jag saknar honom så otroligt mycket. Så fort jag ser en liknande katt eller ser bilder på honom.

Figge, som är hans smeknamn, för brunspotted, han är 5 år gammal och kastrat.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

JamesRex
0

Visar en liten ovanlig kärlek från en liten ovanlig kattFlört James ääälskar sin bur!! För tillfället väljer han att sova i den när tröttheten faller på under dagtid. Nattetid är det fortfarande Mattes ben som känns bäst att sussa brevid och glad är jag för detKyss Kärlek.

Salmissra
0

Det här är min lilla fina crx flicka Juno, hon är snart ett år och hennes söndagsnamn är S*Meeklagards Salmissra, hon är en fertil hona och ska ha kull för Shangri-La Felin, min lilla svarta skönhet!

Hon kom till oss i april i år som halvfoderkatt och vi älskar henne mer än allt.. Här ligger hon och myser på mitt bröst.

Varför min lilla prinsessa ska bli månadens cornish är för att hon har gett oss så otroligt mycket kärlek och lycka den här korta tiden vi haft henne. Hon gör det också möjligt att äga en katt då min sambo tål henne vilket gör mig lycklig!

Älskade lillskrutt!

JamesRex
0

Glömde skriva infon.

James är en rödtabby, kastrerad hane och 1 år och 5 månader nu!Cool

Minicole
0

#1 Vilken supermysig bild!

Zsarorna
0

#1 klockren! ^.^

Natali
0

GIC S*Fylgias Skriner, som kallas för Skirner kort och gott. Skirner är nu 3 år gammal och så klart svart och vit.

Skirner var en super härlig karl att ha i huset, till och med hans små halvsyskon fick faktiskt dia på honom.Kyss

De katter som ligger bredvid honom är då hans småsyskon, de har samma mamma. De svarta är (S*Fylgias) Surt och Billing och den brundspotted är Balder.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MartinaH
0

IC S*Fylgias Idun ligger här och myser med hennes bara några dagar gamla dotter Beila. Bilden symboliserar kärleksbandet mellan mor och dotterKyss  

Idun är blåmaskad och är nu 2,5 år.

Moyan
0

Hoppas jag fattade detta rätt men visst var det vilddjur  som var tema  för juli

Här kommer mitt vilddjur som gärna hänger i gardiner och jagar morsan!

Iris  "mer än bara en katt"

MagicPaws
0

Ja detta är ju inte en lättförklarad bild men det är i alla fall mina honor S*Härskarringens Idril (blå) och S*Zoot'z Bellini (Cremesilvermaskad) som tillsammans uppfostrade S*Magic Paw's C-Kull och D-Kull (sammanlagt 8st kattungar) tillsammans utan att göra skilja på ungarna, alla diades av båda mammorna och alla sköttes av dessa två mycket sammarbetsvilliga honorna.

Dessa honor som trotts att de inte var släkt stod tillsammans genom allt och skötte ungarna med mycket kärlek och beslutsamhet, som systrar utan gränser.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Minicole
0

#9 Vilken jättesöt bild! Kan känna kärleken ända hit! ^^

MyTwiggs
0

Jag ska väl lägga in en bild också… Detta är kärleksparet S*Faries Jersey girl "Nappis" och CH S*Authours Rasken då de precis avnjutit några dagars kärleksfull samvaro med varandra. De två kom att älska varandra så oerhört att de knappast lämnade varandras sida förrän det var dags för Nappis att åka hem igen. De delade till och med på Nappis älskade S*My Twigg´s-Puff som hon annars har velat vara ensam om. Nappis är blåsköldpaddsspotted bicolour. Deras kärleksmöte resulterade i 5 fina barn! Yoshi, Dita, Tracy, Model och Sol Skrattande

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

För mig innebär den här bilden ALL kärlek man kan känna till en katt! Jag kommer ihåg när jag såg bilden för första gången. Det var i slutet av februari 2008. Jag hade just behövt avboka en katt jag bokat från USA då jag fått veta att många av hennes nära släktingar dött i tidig ålter av HCM. Jag var lite bedrövad och surfade runt lite.. och så… PANG! Där var hon! Jag var helt såld! Jag kommer ihåg allt som i en dimma! Vem var hon? Kunde hon bli min? Jag skrev ett långt mail till uppfödaren och fick ett ganska kort mail tillbaka. "Jag säljer generellt inte katter till avel och på grund av importreglerna till Sverige kan jag inte sälja någon katt dit." Jag var jätteledsen. Jag svarade att jag förstod men att det var en stor besvikelse. Jag kunde inte tänka på andra katter än den lilla svartvita… Två veckor senare kom mailet tillsammans med några nya bilder. De hade tänkt mycket på mig och på mitt mail. De litade på mig efter mina långa brev och de ville lära känna mig. Jag skulle få Kisi! Kisi Kisi Kisi! Jag har aldrig varit lyckligare och Kisi är fortfarande min älskade, bästa, goaste och mysigaste katt! Hon är allt som innebär KÄRLEK till en katt! Kiss Me Quick Scardinius*PL är namnet och hon är som synes svartvit bicolour. Hon är född i februari 2008.

www.mytwiggs.com

Minicole
0

#14 vem skulle inte bli kär i den där!!

shareza
0

martinaH!! det var den gulligaste bild jag sett,,,herre-gud så rogivande och harmoniskt det ser ut..lycka till!/shareza

RacerDonnans
0

#2 Gissa om jag blev rörd av detta inlägg. Vet ju exakt hur han är och vilket speciellt band ni har trots att han inte kunde bo kvar hos dig. Kram!!

#9 Helt underbar bild på två raringar jag träffade igår.

#1 mysgos!!! Urfin.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Anki-Egerbrandt
0

Otroligt härlig bild!!! Glad

lockar
0

Äkta kärlek. En bild tagen i går kväll på Camantha och hennes lilla sköldspaddstjej som är 15 minuter gammal. Kärlek mellan mor och dotter gäller från första stund.

S*Zaxofragos The devil in ms Zamanta och hennes dotter S*Vågade Lockars ?

Mobackens
0

Här kommer en bild på Husse Håkan och IP Mobackens Caleb Caramell Chipper CRX d 0324 till vardags "Calippo", 1 år 5 månader. Detta är ömsesidig kärlek! Calippo är som lyckligast när husse slår sig ner framför tv:n på kvällen!

Dolleminas
0

Då kastar jag med en bild på S*Dollemina's Dancing Queen CRX f 32 när hon myser med lillhusse… på bilden är hon 9 veckor…

edronax
0

Jag tror att Cornisharnas innersta väsen är äkta kärlek, de bråkar ibland men som ni nog alla vet är det nära mellan kärlek och hat.Kyss

På bilden är S*Brave New Curl Gates of Babylon (Gretha, blå, född 20090112) som är nybliven kastrat och S*Änglarnas Get Rich or Try Dyin (Gordon, svart och vit, född 20090424)`som endast känt varandra i 1 vecka men ändå lyser bilden av äkta kärlek. De längtar verkligen efter någon att mysa med och känna närhet av,Gretha och Gordon är en symbol för äkta kärlek och de ger även mig som ägare en vardaglig dos av värme och ömhet.

Clee
0

Finns bara en bild att lägga in för mig här. Mina tre älskade hemmakatter, varav en varit på en lååång semester nästan hela sommaren. Saknar henne så men hoppas att hon snart ska vara hemma igen, med bullar i ugnen. Bilden symboliserar mitt hopp om att det inte ska vara alltför problematiskt att nå tillbaka till denna självklara harmoni när Tamsin kommer hem igen.

Och jag tycker att de ska vinna för att ingen av dem gjort det förut, trots flera kandidaturer. :) På bilden är Dexy alias Lilleskog's Pummelo, 7 år, Bobo alias S*Gandaki's Hypericum, 6 år, och Tamsin alias S*Silkwave's Good Choice, 1,5 år.

MyTwiggs
0

# 22 Gossingarna! Kyss

www.mytwiggs.com

Pus-
0

Heier på #1 jeg, et fantastisk beskrivende bilde av cornish. Kommer sterkere tilbake med bilder når jeg får de over på nye pc'n.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Inlägget är låst för nya kommentarer