Dumma foderskålstillverkare!
Jag köpte fem nya små rostfria skålar nu när jag ska börja ge dem lite kött.
Men jag funderar på varför alla tillverkare måste envisas med att klistra alla lappar inuti skålarna!? Det är ju inte så att kliserlappen lossnar lätt! Själva lappen kommer väl av, men inte klistret! Jag vill inte ge mina katter klister i sin mat.
Tillslut fick jag stå med Svinto för att få bort limmet, på 5 st skålar. Jag höll ju på att bli tokig!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jaa du, fniss, kan inte låta bli att småle åt dina "stora" problem. Förstår att det är irritersamt men du får bjuda mig på leendet i alla fall
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Tips!
Medicinsk bensin, finns på apoteket
Håller med nr1
Vilka problem!!!
Tur att det "bara" är sånna problem 
Nåja, Det regnar iallafall inte just nu

Vanlig matolja löser också klister rätt bra. Eller lacknafta, eller bensin, eller aceton, fast aceton ska man inte ha på plast för det löser upp den också…
Ja! Matolja skulle jag ha använt. Skålarna blir ju repiga av svinto :P
Häll i matolja i botten - låt stå en stund. Gnugga sedan och diska med diskmedel… 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#5 Nu är det ju för sent. Svinto ska ju inte repa alls ju. Jag använde först Jif och det löste upp lite.
#6 Lyxproblem!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja, men tanken var väl inte hur man ska ta bort det, utan att det är ganska dumt tänkt av tillverkarna att klistra lappen inuti, den kan ju sitta på utsidan i stället ju.
Hahaha! Jaaa… Lyxproblem! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#8 fast då missar vi ju vem som tillverkat skålarna! Inte bryr sig tillverkarna om våra små bekymmer,huvudsaken är att de syns!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tycker inte att det är speciellt dumt, de vill ju visa vem som tillverkat produkten, fullt förståligt. Sen är det ju som sagt inte så knepigt att få bort om man använder rätt produkt, och nån slags olja har iallafall de flesta hemma. Det är möjligt att svinto inte "ska" repa men det förändrar ju inte det faktum att det gör det.