Arrghh, nu är katterna billiga!
Suck.
Jag har köpt kött korvar åt katterna. Så tanken är att de ska börja barfa nu. Jag tar undan torrfodret på kvällen och tänker mej att jag ger lite kött på morgonen. I går morse åt de (i alla fall 1 eller 2) lite av köttet (fläsk och kycklinghjärta). Nu i dag tog jag även med en liten tesked av köttblandningen.
Tror ni de äter?! Ingen rör det. De totalvägrar. Så nu känner jag ju mej tvungen att ge dem torrfodret. Så alla äter nu så de kräks. Eller de kräktes nu för att de hade tom mage. Och självklart så kräks de på mattan!
Jag är bara så irriterad på dem så de är lite billiga. Nu tvingade jag de att slicka på köttet i alla fall, innan jag tog bort det, och Saga åt lite. Chevy tog en pytt bit.
Hur ska jag göra för o få dem att börja äta? Någon som har något tips på hur jag kan få dem att förstå att kött är bra för dem?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Samma vart det här när jag glad i hågen serverade röran, strödde över lite kattmynta tom för det brukar dem inte kunna motstå. ;) Så jag tar tacksamt emot tips jag med!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Kan inte hjälpa alls då mina alltid totalvägrat annat än torrfoder. Blötmat, blähhhh säger de i kör. Kött,- usch vad är det för otäckt vågar man tucha till den med tassen, nja……..
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ge liiite torrisar i portioner några gånger om dagen, och varva med BARF då och då. Rätt vad det är så släpper det och de börjar äta. Man kan också blanda i liiite tonfisk så att det tar smak, sen är det lika gott utan :P
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Tja jag har ju kört lite fuskvariant av barf, dvs mjau i både tetra och burk, det äter alla utom Diggiloo han nosar och går direkt tillbaka till torrfodret… Bjöd dem på Älgfärs eftersom maken jagar så är det rerlativt "billigt", men det ratade t o m Queen
(och hon är inte det minsta kräsen annars…)
Däremot strömming gick an…
# 4 Ratade de älgfärs? Oooo jag tycker att det ser vidrigt ut och att det luktar gammal …. älg…
! Men mina katter älskar älg!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
oj, jag har nästan det motsatta problemet
DE äter här å var och om man har otur finns det inge smör och pålägg kvar på mackan när det ska ätas.
Marie kan yla väldigt högt när älgfärsen ( naturligtvis råå)dyker upp…Iris ger sig på det mesta barnens välling, skinka mm
Jag barfar inte, men gillar att ge mina godingar ett mål "mat" dvs fisk el.kött (älg,kyckling mm) …torr knaster finns alltid framme.
Vatten ska hällst enligt mina damer komma direkt från kranen. Floxen vattnet är berömt för sin kvalite.
prova att blanda lite grädde och kött, och minska gräddmängden vid varje tillfälle….
mina kattungar har fått den starten , för att prova på …brukar blanda kött mousse på burk med grädde, marie älska det och när kattungarna klarar av mer bjuds det på mer av det mästa.
kanske dina gillar leverpastej?
Iris brukar sno det på morgonen när vi äter frukost…min man kallar det för förfall, när katterna lyckas ta något från bordet!!
Mina älskar att äta rått kött, dem äter i princip allt, blötfoder är en stor hit men köttfärs, kyckling, älgfärs, fläskfile mm slinker ner med stor aptit. Köpte klass köttkorvar och tänkte ta steget längre att börja barfa, tji fick jag, alla ratar det!! Nackdelen med dem är att när man börjat tina dem så håller dem sig inte fräsch så länge så det kommer att behövas kasta mkt innan jag ens får någon att äta. Får nog köra min fuskbarf med att sticka åt dem kött så fort vi ska tilläga nåt.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#8 Jag sågar/skär av små bitar bara och tinar. Alltså med en typ brödkniv. Ni kan ju ockås gå ut o använda yxan, funkar super (bara man inte har foten ivägen).
Fisk får mina aldrig. Så det vill jag inte blanda ut med.
Jag provade att truga in en liten pytte bit i munnen mitt på dagen. Då åt två av dem lite i alla fall.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
…serveras förstås rumsvarmt/ljummet…..Är mycket godare och doftar mer lockande..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#9 Så smart du är, tinade upp en hel korv igår och idag så fick min ena kompis hundar resterna av den. ;) Ska prova skära skivor istället, en yxa har jag inte tänkt använda, sånna farligheter får du allt handskas med själv 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#9 och #11 det finns t o m hudar som ratar Klass… tro mig våran finnspets gillade dem inte! tur att svågern hade en som inte var lika nogräknad…