Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 1094 ggr
mumsikoff
0

Cornish Rex bortsprungen Stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simona är en vuxen svartsköldpaddsfärgad Cornish Rex hona. Simona försvann nån gång under natten/morgonen den 24:e juli 2009, hon har förmodligen rymt nån gång under natten när husse har smitit ut på balkongen för att röka…

Simona är en innekatt och inte van vid att vara utomhus. Hon lyssnar till namnet Simona och är i innemiljö väldigt social.  Hon försvann från Hauptvägen i Hökarängen, Stockholm.

Hennes matte är väldigt mån om att hitta henne. Man har letat igenom hela grannskapet och försökt leta i närliggande skog. Om någon har hittat henne eller har sett henne, snälla ring! Om ni bor i närheten, snälla håll utkik! Det är hemskt väder och Simona är nog vettskrämd.

Om någon vet något, snälla ring mig på 0737130520 eller Marina på 0733795770.

Tack för all hjälp!

AnneAlva
0

Åh, nej! Lilla gumman, hoppas så att allt löser sig till det bästa! Många kramar från mig.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

mumsikoff
0

Simona är hemma igen!!

Simona dök upp under en närliggande balkong för ca 1 timme sedan. Hon är full av loppor som nu också har hoppat över till husse och matte. Hon är verkligen utmattad, men annars verkar hon må bra. Hon har fått mat och en massa gos, imorgon bitti är det dags för loppbad för hela familjen och en närmare genomgång så att inga fästingar finns kvar. Tack för all hjälp och allt stöd, verkligen! :rosor:

[Silkwaves]
0

Åhh vad skönt hann precis bli orolig… Puh det är så lätt hänt. De är snabba våra pälsklingar…

KatternasMatte
0

Åh så skönt att hon är hemma välbehållen, trots att hon fick med sig några kompisar. Det var glada nyheter! Skrattande

MyTwiggs
0

Det händer så lätt! Tur att kissemajjan är tillbaka… Mojjan höll på att göra samma sak idag! Jag trodde jag skulle dööö!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

lockar
0

Vad skönt att hon har kommit hem

Aje-T
0

Strålande nyheter!!! Det är ju den värsta mardröm som kan hända…

Jissa
0

Vilken tur!

citrina
0

Mina katter rymde genom snedtaksfönstret på vår ovanvåning, som tur var tog det inte lång stund innan jag kom på att jag glömt stänga det. Hittade den ena katten på vår uteplats och den andra på grannens. Men man blir ju helt kall när sånt händer. Skönt att kissen hittat hem!

AnneAlva
0

Åh, vilken lättnad att Simona hittat hem igen! Mina varmaste kramar till lillkissan och dig Polina!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex