Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 411 ggr
PetrasLova
0

Kan det vara dominansprotest?

puh…Lova bajsar bredvid lådan…Gråter nu igen…det har fungerat så jätte fint ett långt tag nu med pee wee lådorna och papperpellets blandat med trä…men jag tänker så här: Kan det vara så att hon bara liksom kräks på att Wiggo och Alice bajsar i lådorna…för kissar gör hon  ju  i lådan…att hon vill markera för dem att MINSANN BAJSA det gör JAG HÄR, pilutta er Skrikandes

De är på henne stundtals och krigar om dominansen, sen är de världens goaste kompisar som tvättar och sover tillsammans Kyss

vi gosar och leker och går lååååååååååååååånga promenader så uppmärksamhet det får hon…

ngn med liknande erfarenhet härute ?

PetrasLova
0

vill tillägga att det finns 3 lådor i badrummet, en till var och en …fast de blandar ju låda hit och dit så klart…men det finns lådor och det är rent och fint i dem alltid.

MyTwiggs
0

Jag undrar vad som skulle hända om du faktiskt skulle testa att byta till sand eller liknande igen. jag har en känsla av att hon skulle pricka rätt igen då Obestämd

Det kanske inte är en dominansprotest, utan en protest mot peeween … Tyvärr… När de kissar behöver de bara sätta sig och kissa, men när de ska bajsa ska det grävas både före och efter. Det hade mina peewee-nybörjar-katter lite svårt för…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0
Minicole
0

#2 gräva före och efter? Det har inte Fjanton lärt sig. Här kraffsas det stadigt på lådkanten medans härligheten ligger framme och stinker! Tur att vi har en tjej i huset som kan "spola" efter honom när vi inte är hemma och kan plocka bort på eb gång! ^^

PetrasLova
0

…funderar…Lova har heller aldrig grävt före och efter när jag hade sanden  utan prinsessan bajsade glitter och klev därifrån och precis som hos #4 så fick Wiggo "spola" efter henne…när hon bajsar ute när vi är i skogen så gräver hon inte heller omkring efter sig…det har jag fått lära mig har med dominans att göra.

MyTwiggs
0

Jo, visst kan det vara så… Mina gräver dock en grop, bajsar och gräver igen det… oavsett vem som är dominant…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Aje-T
0

Jag har precis råkat ut för samma problem. Det var den nya sanden som min Mauritz inte gillade.

TamlinsMatte
0

Och min erfarenhet har varit densamma. Förutom vid sjukdom har det varit när sanden varit "fel". Antingen pellets, som fått Tamlin att göra alla behov utanför eller kristaller som fick Geisha att kissa i sängen (*iiii*). Wille är mer pålitlig. Bajs ska i lådan och kiss på mattes tröjor (lådan duger om ingen hittas…)

TamlinsMatte
0

Tillägg: Tamlin krafsar heller inte över särskilt ofta så jag tror inte det behöver ha med varandra att göra. Det blir bara äckligt under fötterna typ…