Korkad matte...
Japp det är jag det…
men jag erkänner det åtminstone… Drar iväg med min katt till veterinären för att den är hängig. Kommer hem med allergidiagnos (nåja trolig allergi, då några infektionssymptom inte fanns.)
Han var hängig, ja, men feberfri utan snuva eller rinniga ögon, men veterinären tyckte att hans öron var för rosa och nosen likaså - satte in kortison och ögonsalva. 1000 kronor fattigare åker jag hem och börjar behandla.
Dagen efter har jag en kisse som hoppar på tre ben… och där var orsaken: Han hade bränt sin tass. Troligen hoppat upp på spiesen i ett obevakat ögonblick. Eländes, elände. Tvätt och aloevera gel är nu det som gäller
Suck vad en del misstag är kostsamma… men viktigast av allt är att orsaken är funnen och kissen mår bra.
En sedelärande bild på tassen sex dagar efter olyckan.

Stackars lillkatt det där ser ont ut.
Stolt ägare till tre La permer

Men lilla kissen och jag tycker nu inte det matte som är korkad men veterinären som kan missa att kolla hela katten 
Hoppas tassen snart blir bra igen

Lille sötnosen! Hoppas han blir bättre snart! Tycker också det var en dålig vet.
Jo… det var en sommarvikarie som jag hamnade hos när det var lite akut… suck… Jag som inte trodde att jag var auktoritetsbunden eller lättledd, men jag var väl trött , med garden nere… och orolig för min skrutt.. Ville så gärna hitta orsaken till att han inte mådde bra och infektion/förkylning eller liknande trodde jag ju inte på eftersom inte alls visat såna symptom.
Borde ha tänkt till när hon hävde ur sig att det är jättevanligt att katter blir allergiska när man BARFar dem och att jag borde gå över till ett allergitorrfoder… SUCK…
gullegullen då! då är det ju läkbart och övergående i alla fall!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Stackars liten. Det såg ut att göra ont.
stackars kisen,,,det är något jag alltid är rädd för när jag använt spisen,,,vilken mardröm och så ledsen man måste bli,,,konstigt att dom inte kollade kisen riktigt,,egentlige skulle du ha pengarna tillbaka,,,att sätta in cortison utan diagnos är mycket ansvarslöst,,ge din kise en go klapp och lycka till med läkninge
Ajaj, stackars liten! Det där måste ha gjort ont, det var nog första och sista gången han gick över spisen tror jag 

Ajajaj. Skönt att ni hittade "problemet". Krya på sig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Stackarn, vilken tur att du upptäckte "felet"! Håller med övriga, det var inte matte som var korkad - hon var ju bara ororlig för sin misse - vetten borde gjort en grundligare undersökning!
Mår han bättre i tassen nu?
Ja jag är ju inte glad åt veterinärens miss, men absolut inte heller stolt över att han dels lyckats bränna tassen på spisen, dels att jag inte såg när det hände och dels att jag inte förstod att det var det som fattades honom. SUCK…. Tycker ändå att det är bra att dela med sig av sina egna misstag, någon annan kankse slipper göra samma dumhet. Man behöver inte göra riktigt alla misstag själv. 
och jo PeePee mår bra nu. Han håller fortfarande på att byta tramdynor, men det är inte sår längre och inte svullet. Han verkar helt oberörd och ägnar sig till 100 % åt att terrorisera de andra katterna och särskilt mamma Ruth….

Med andra ord: Han tycks ha hämtat sig från escapaden! 
Hoppas att han också har lärt sig något för framtiden.

Det var tur att det gick bra tillslut.

Har hänt Kayo oxå men han brände sej inte så illa då spisen hunnit svalna av lite. Men det var en kisse som var snabb upp på spisen men det gick fortare ner! Nu hoppar han inte längre dit tur att lärdomen tog!

Skönt att den lilla söta tassen är bättre och killen sitt vanliga (?) jag igen!

Men lille vännen, skönt att höra att han är på bättringsvägen! Och du Anki, man kan inte förebygga ALLA olyckor…..
Karin brände sig ju på samma sätt, men mycket lindrigare, när hon var ung så nu har jag alltid en kastrull kallvatten på spisplattor som är varma…….

#18 Det var ne smart idé.