Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 392 ggr
Dolleminas
0

23 juli står det i almanackan...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allihop! Här ser det gråmulet ut men man vet aldrig… Idag går rötmånaden in enligt bondepraktikan, tänk att vissa delar av det fortfarande stämmer fast det är modern tid…

Igår hoppade kattungarna över/revs skivan mellan de rum kattungarna vistats i och resten av huset… oj vad det var spännade för dem… T o m hunden våran låg och kikade på dem, de såg inte henne förrän de nästan klev på henne…

Sen blev det ett race här från klockan 22.00 till ca 02.00, för tydligen var trappen vansinnigt kul att springa i…

Dagens bild får dock visa S*Dollemina's Daddy Cool, knäppt för nån dag sen…

Leffe
0

God morgon. #0 Det är både för- och nackdelar med småttSkrattande Här väntar en ny arbetsdag itrafiken. Fast egentligen är det semester att jobba under semestertiden. Tänk inga köer!

Sköt om er

LinusCRX
0

#0 Jisses så sött! De måste vara överlyckliga att få upptäcka den nya världen ;-)

#1 Kör försiktigt

Här blir förhoppningsvis balkonginglasning klar idag efter strul med plåtar som inte passar…. bara tre veckor försenade…suck. Ska bli skönt att äntligen kunna nyttja balkongen och släppa ut grabbarna för lite solning. Så håll tummarna att det inte blir mer strul med detta projekt.

MyTwiggs
0

God morgon!

Kisi har hållit mig vaken i katt.. Mjaooouuuuuu! (kan hon verkligen vara dräktig?)

Hoppas att ni får en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Dolleminas
0

#3 En del honkatter kan löpa några dagar efter parning med… (Alma var definitivt sådan…)

MyTwiggs
0

# 4 Jo, det vet jag… Det är bara att hoppas… Vissa fortsätter ju att "löpa" när de är dräktiga också.. fastnar i betéendet. (inget jag upplevt på katt men jag har hört talas om det). Batman var ju helt trött på henne när han åkte hem, så vi får väl hoppas att det blev nåt.

www.mytwiggs.com

Dragonrebell
0

Godmorgon. Eller är den god?? Regn, regn och åter regnRynkar på näsan. Tillråga på allt mår Dina dåligt. Spyr och har sig. Nåja, hoppas att ni har en bättre dag.

Avots
0

God eftermiddag!

I dag så är vi äntligen ensamma igen i vårt hus, djuren och jag. Inga hantverkare och sista gästen på en dryg vecka har åkt…

Det är så roligt när man får besök men efter dels de senaste 2-3 månaderna med hantverkare dagarna i ända och de sista dryga 14-dagana med gäster som kommit i gått som någon stafett, så känns det så sköönt… med att rå om sitt hus själv igen i några dagar.

Ha en fortsatt bra dag!

Mobackens
0

#3 Min brudar brukar löpa extra länge när de blivit parade. Mersmak kanske? Oskyldig

MyTwiggs
0

# 8 Hahaha! Skulle inte förvåna mig! *suck!*

****JUST NU: KISI: 50 öre tassen! PASS PÅ! PANG-PRIS!****

www.mytwiggs.com

Mobackens
0

#9 Taget! Här är dödslugnt, alla 4 sover på varsitt akvarium. Skulle nästan vara trevligt med lite liv och rörelse……

MyTwiggs
0

# 10 Första, Andra, Tredje, Pang! Kisi såld till Mobackens för 2 kronor! (hon kommer på posten imorgon) Flört

www.mytwiggs.com

Gittan
0

God kväll. Idag har gubben och barnen byggt färdigt en koja i skogen. Där har vi sedan grillat korv över öppen eld. Ätit och haft det jättemysigt. Det blev väl lite gnäll när barnen inte fick ligga där över natten. Nu är vi hemma allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Mobackens
0

#11 Härligt! Ser framemot Gertruds (GIC Mobackens Winter Blossom) reaktion på en ny katt. Cool

MyTwiggs
0

# 13 Ja, det ska väl bli spännande! Och inte vilken katt som hälst - en höglöpande hormonstinn och eventuellt gravid katt och wiskeyröst! Vilken cirkus det kommer att bli! Och vad tyst och skönt det ska bli här!

www.mytwiggs.com

Mobackens
0

#14 Ja huga, då ändrar nog lilla surloppan här hemma adress.

MyTwiggs
0

# 15 Äsch! Då byter vi! Mojjan skulle nog inte störa henne så fasligt Tungan ute

www.mytwiggs.com

Mobackens
0

#16 Låter fint! Här är fortfarande stendött. Alla fyrfotingarna sover än. Boring boring!