En lilla vit och massor drama
En liten vit sak blev född i dag. Eftersom det endast var en kattunge i magen fick Iris ingen värkar och i morse blev det till ett akut snitt.
Det blev väldig akut för bebisen, den hade lungorna fulle av vatten men som tur är fick det underbara personal på vår djurklinik liv i den och efter ungefär en timma var det liv i den.
Iris mår jätte dåligt och har ont och bitar lillan när den försöker snutta. Vi har stenkoll på dem för det bättre dem är tillsammans än sära på dem. Så det är stödmatning som gäller till hon mår bättre.
Om det är en pojke eller tjej återstår att se. Vi vill inte störa mer än nödvendigt.
Får jag präsentera Wasagathi Japan Solo
Hoppas allt går bra
Grattis till lillkatten.Hoppas att mammakatt snart mår bättre och fattar vad hon ska göra med lillbarnet.
Stolt ägare till tre La permer
Gratulerar säger jag med liten röst. Gud en så söt liten unge!Jag tror mamma snart förstår
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Många grattiskramar från mig. Jag hoppas och tror att det går bra för lillsnuttan/en. Den kommer att nästla sig in i er hjärtan tror jag :-) Hur katten gör man för att kunna skiljas från ensamkattungar?? 

Grattis till liten! Jag håller tummarna för att det ska gå bra med mamma-Iris och lilla Japan Solo och att de får bli friska och starka snart!
Grattis till pluttisen! Han/hon ser hur gullig ut som helst
. Hoppas att allt går bra och att mamma katt mår bättre snart,
Grattis till den lilla vita. Hoppas att allt går bra!!

Hoppas allt blir bra för er alla!

Grattis till det lilla livet! Håller tummarna att allt går bra!
Grattis till lilla miraklet. Hoppas att mamman landar snart och kan få njuta av sin lilla bebis.
Grattis önskar även jag och hoppas att allt ska gå bra så att mamma accepterar sin bebis och kan njuta av mammarollen sen. Kram till er!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Viskar ett grattis! Vitt är min favorit! Vem är fadern?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tack för alla gratulationer kramar och lyckaönskningar 
Det går framåt nu, Iris har accepterad kattungen och tar väl hand om den. Hon är dock fortfarande stressad och rantar en del in och ut av bolådan. Vi har komplimenterat med KMR hela natten av samma orsak Solo får inte riktig ro att äta så vi hjälper till.
Iris verkar ha ont när den diar och vi fick ingen smärtstillande med hem, veterinär sa det skulle döda kattungen men jag har pratat med fler andra uppfödare som säger att däran honor har fått metacam efterföljande utan problem? Någon som har erfarenhet med det?
#4 Det är redan bestämt att den stannar oavsett kön
Är det en pojke, vilket vi lutar mest åt just nu. Så får vi bara försöka att få en avkomma efter honom ut av huset. Eftersom Iris är kastrerad nu så har vi inte möjlighet att göra om kombinationen.
#12 Pappa heter Heaven Scarface en vacker vit gentleman från katteri Scarface i Tjeckien
#13 Misstänkte det
Jätteroligt -och så spännande att se det lilla grynet växa upp. 

Den lilla rumpan ser väldigt tjejig och fin ut!
Vår veterinär sa också samma sak med smärtstillande, dock fick Bubblan ett smärtstillande medel som heter Temgesic som inte skulle påverka bebbarna. Bubblan var också väldigt smärtpåverkad efter hennes snitt men söndag kväll, dvs 4 dgr efter snittet hade det vänt. I söndags em funderade vi på om vi skulle åka och hämta mer men det började så sakteliga att bli bättre. Bubblan har ätit väldigt dåligt, kanske delvis på grund av smärtan. Hon fick lite extra vätska och smärtstillande när vi var inne natten till söndag med henne och det gjorde susen för henne och hon blev mycket lugnare.
Jag tycker också att rumpenstumpen ser ut som en tjejrumpa 

#17 stackars Bubblan - låter som det har varit riktig tufft för henne. Skönt att hon mår bättre nu.
Iris fick en spruta i går med smärtstillande. Jag vet inte om det är den som fortfarande sitter i eller om hon bara inte är smärtplågat för hon mår oförskämt bra just nu. Hon äter ooch dricker och går på lådan och är storm förtjust i sin lilla tjej. Dem är väldigt trötta båda 2 men det nog inte så konstig efter gårdagen. Men om det ändra sig är det bra att veta att vi kan fråga efter Temgesic. Tack för tipset 
Det var en söt liten tjejrumpa 
Dubbelgrattis !!

Grattis till den söta lilla tjejen!! 

Absolut en tjej! Härligt härligt att det vänt!
Grattis och lycka till med bebis och mamma!

Grattis till en liten söting
En flicka tror jag också att det är
Skönt att mamma katt börjar må bättre.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Grattis igen till den lilla tjejen! Roligt att både mor och barn mår bättre!

Åh grattis till den lilla vita tjejen!

Åh grattis till den lilla vita tjejen!

Å en söt plutt är hon verkligen!
Roligt att det går bra för dem

Alltså nu blir vi fundersamma igen, då Solo blev född var hon helt vit i ansiktet, i går hade hon en liten rosa fläck på nosryggen, jag trodde det var lite skit och i dag är fläcken helt svart.
Kan hon vara n01 eller är det början på maskning?
Båda föräldra bär på maskad.
Första bilden - från i går

#30 det ser ut som en "masköra" dvs mörkare i kanten, syns nog mer om 2-3 dagar…
Söt som socker verkar hon dock vara…

Grattis till lilla Solo! Jag tror hon är maskad. På en 01:a finns färgen där redan från början och det är verkligen en drastisk förändring från dag till dag färgmässigt. Söt som socker oavsett! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Blir väldigt osäker.En maskad visar på själva noslädret en antydan till färg, likaså på öronkanten.Här tycker jag det ser fel ut?och det sitter ju svart i närborrarna? Hmmm,ska bli spännande att se vad detta är..
Håller med.
Stolt ägare till tre La permer
Den som väntar får se. I vilket fall som helst är det toppen att allt fungerar

#35 jag är helt överens det ser verkligen konstigt ut och var som anna skriver var hon n01 borde det ha varit det när hon blev född.
Vi får bara se vad som händer *s*
Mina kattungar har varit rosa på nosarna och sedan fått färg efter några få dagar. Det kan vara en n 01. Sååå söt! 
www.mytwiggs.com
och han är ingen rosanosing… 
Ska bli spännande att se vad din tjejja är för färg!
www.mytwiggs.com

Söt är är hon,spännande att se vad hon får för färg.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Hon kan absolut bli n01 men jag har hört från fler andra att dem har upplevd att sånna svarta fläcker på vita katter kan komma och försvinna igen när dem blir lite äldre. Vi får bara vänta och se 

Vilken gullekatt! En vit liten isbjörn! 
www.mytwiggs.com

n 01 är hon absolut inte, då skulle färgen ha varit där vid födsel. Jag tycker hon ser vit ut
Jättesöt är hon!

348 # tack ja hon ser nästan ut som en liten isbjörn 
#49 nej jag hade också svårt att tro hon var n01 när hon föddes helvit. Bara en konstig grej med den svarta nosfläck…

#50 Kan ju ha varit ett skrubbsår?

#51 nej det var inget sår men en färg fläck men värför den kom och sen försvan vet jag inte.

Grattis till den lille tjejen.