Kattunge önskas
Kattunge önskas köpa. Det ska vara en gosig kille, gärna chokladfärgad eller svart. Han ska vara som sällskap. Vi har stor erfarenhet av rasen. Bor i Skåne, men kan tänka oss att köpa i en radie av ca 30 mil.
kolla i tråden "Ung Cornish hane söker hem" av Tainted123
De har en kastrerad unghane - solidsvart till salu 
Jag bor i Malmö och har två kullar på g som föds till slutet av sommaren, en i slutet av juli och den andra tillverkas förhoppningsvis i detta nu och föds alltså om lite mer än två månader.
Vad gäller svarta killar så är det möjligt i en av kombinationerna, dock enbart med vitt. Men om färgen inte är viktigast är du välkommen att höra av dig och titta in på min blogg (hemsida är på g).

#0 Jag har pm'at dig. = )
#0 Gosig kille kan jag erbjuda,dock inte choklad eller svart..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vi väntar kattungar till midsommar och det kan bli helsvart i denna kombination. Du får gärna höra av dig 

Tack för alla svar!
Funderar nu så det knakar! Helt ny eller lite
äldre kattunge? Vilket skulle ni råda mej till?

#6 Jag tror att det beror lite på vad du vill ha och hur länge du vill vänta. En äldre kattunge kan ju antagligen flytta rätt så snabbt medans om du hittar en yngre katt så får du kanske vänta till den är flyttfärdig. För mig är det känslan jag får för katten som väger tyngst och åldern spelar inte så stor roll egentligen. Jag vill också känna ett förtroende för kattens uppfödare. Men vi har ju alla olika kriterier så det är lite svårt att råda dig utan att veta mer vad du vill ha.
#6 Jag personligen har mycket lättare för att falla för vuxna djur, men det är ju så klart högst individuellt.
Jag tycker att i stort sett alla kattungar är sockersöta, men har lite svårt att se personligheten när de är små.
En vuxen katt är ju mer färdig och du vet vad du får. Å andra sidan kan du "forma" en kattunge mer och får vara med från början…
Som första katt spelar det ingen roll tycker jag. Om du faller för katten och hjärtat säger JA och uppfödaren/ägaren känns OK och katten har stamtavla, är vaccinerad och veterinärbesiktigad så lyssna på ditt hjärta. En katt är bara kattunge en kort period och den går så ort över. iofs jätterolig att uppleva, men en äldre kattunge/ungkatt har en mer utvecklad personlighet och man vet lite mer vad man får.

Jag läste i din profil att du redan har 2 vuxna cornish rex katter och då skulle jag nog anbefalla en kattunge eller evt. en lite äldre kattunge.
Att samföra en vuxen katt med 2 vuxnar katter kan gå men det kan också ge problem.
Lycka till hur som helst 
Jag läste inte profilen… sorry. Har du redan två vuxen så rekommenderar jag absolut en kattunge som inte är äldre än cirka 5-6 månader.
Visst kan det gå bra att sammanföra äldre katter men om man kan välja..

Än en gång, stort tack för alla synpunkter!!
Har nog varit lite otydlig…. Det är min son som önskar sej en rex. Jag bara hjälper honom att leta. Han har nyligen flyttat hemifrån och saknar mina, faktiskt tre rexar. Han ska snart fylla 25 och vill ha en egen rexkompis. Kanske finns han redan här i urvalet, hoppas det.
#12 Var är han bosatt någonstans?

Han bor i Eslöv.
#14 OM han faller för en av mina trevliga killar,så kan jag säkert höra om transporthjälp söderut!! En mycket god vän kommer hit den 21/6 ,hon tar säkert med en liten gubbe neröver.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag kan bara ge tips på en sida där du kan välja län och ras. Sidan är
http://www.kattforum.se/breeder/index.php