Matte är konstig..tröja!?
Hmmm….min Danne är ju 11 år om det undgått någon…Han har nyligen fått diagnosen bristande njurfunktion…om det undgått någon..
Matte har därför blivit extra "mammig" och mån om sin äsklingskatt..
Här på sidan har flera stickat fina tröjor till sina rexar och skrivit att dom gillar värmen från dom-och jag håller därför på att sticka en till Danne också.
Men jag höll nu på och röjde och hittade en gammal tröja som jag kom på att armarna kunde bli koftor till Danne o Buffy…Sagt o gjort-klippte av en och gjorde hål för tassarna..(skall kasta runt dom så att de ej repar upp sig…)
Danne sitter blixtstilla och finner sig i att bli påklädd för första gången i sitt gamla liv..
SÖT Danne tyckte matte.
Matte kunde t.o.m få den "döda" kameran att gå med på 3 kort-och Danne poserade snällt..
Så höll jag på och skulle ladda ned fotona på Datorn(kameran klarade bara dessa tre sedan var den död igen-trots nyladdat batteri..)
Danne sticker iväg och jag tänkte att "han verkar ju inte ogilla tröjan iallafall"..
Så hör jag ett himla ljud från köksbänken där Danne äter.Han hade fastnat med tröjan i en radioantenn!!
Han fick ju panik och hoppade ned samtidigt som jag nästan hann ta tag i radion i luften..(den damp ned bredvid ) och lossa Danne..
Tog honom i famnen och pussades..Han ruskade lite på sig bara och jag tog av tröjan som åkt halvt av..Han godtog ursäkten och gosade utan tröja sittandes i min famn..
Av detta kan man lära-lämna aldrig en Cornish med tröja på sig ensam hemma!
Fy vilken panik om dom fastnar och ej kommer loss!!
Jag ville ju att han skulle njuta av värmen och så blev han skrämd istället men han tål mycket -gamla älskade katt.
Bifogar en posering…
Danne gillade rosa tror jag - han är ju lite tjejig av sig…

oj vilken sötis danne är med (o utan) tröja
Ja visst är han!!
En sådan katt som Danne får jag aldrig igen…men hoppas han lever länge till.Färgen - Blåsilver agouti, är också väldigt fin tycker jag!
PS.Danne kommer nog inte ha tröja mer….han föredrar att ligga under varm filt om man ska transportera honom. som jag brukar..men ville tipsa om denna enkla metod om man inte orkar eller kan sticka och vill ha en tröja till katten..och så var han så söt att jag måste visa..DS

Stackars liten kille. Inte lätt när man fastnar så där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

du läser mina tankar cornish! skulle just fråga om vilken färg danne har
#5 ha,ha.. jag tjatar gärna om hans färg-men du har missat det alltså innan!
Hans färg-blåsilver agouti sas vara väldigt ovanlig när jag övertog honom av uppfödarna -97.Men vet inte hur det är i dag!?
Har skrivit frågan till en domare som ska svara så småningom under gruppen "Färger".on har fått förhinder till att svara men det kommer så småningom har jag hört.
Någon annan utställningskunnig/uppfödare som vet?
Alltså: Killar ska ha svart tröja med nitar och döskallar, inte rosa!!
Kram!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#7 hmm - jag vet…
Men Danne tror ju han är tjej..han har haft Buffy snuttandes o trampandes på sin stackars mage i flera år från den dagen Buffy kom hem 12 v gammal..Nu är det dock mer sällan-men det händer att Buffy "glömmer bort sig" om det är varmt och gosigt..då försöker han lite..Men nu tror jag han märker att Danne inte är riktigt som förut- efter njurproblemet dök upp…
Nej då, han tror inte att han är tjej, han VET att han är en gosig kille! En*mjukis*……gud så mysigt.Han verkar helt underbar.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja han är faktiskt speciell-inte bara de positiva sidorna…han är även otroooligt envis!
Men detta att han är så speciell-det är faktiskt inte bara jag som matte som tycker det!Jag har ju format Buffy från han var unge-men han är inte lika speciell som Danne!Inget ont om Buffy-jag älskjar självklar honom också!!Han har sina roliga sidor-men är mer självständig än Danne, även om han med åren blivit keligare.
Kanske är det just Dannes påverkan på honom som gjort att han inte var lika kelig med mig först.
Och visst var det gulligt av Danne att ta till sig den lilla ungen direkt efter att han visiterat honom och sett att han var ok!
Samma kväll låg dom tätt intill som mor/barn..
Jag har tyvärr bara gamla foton på detta möte-första natten hemma-men jag ska skicka till Leffe sedan så han kan scanna in har han sagt.JAg har ingen scanner..
Det är ju nu 7 år sedan - och "mor" son förhållandet består..
Undrar så hur Buffy reagerar om Danne dör före honom(som han antagligen kommer göra)
Han kommer få det lika jobbigt som matte
För ingen annan katt kan vara som Danne-men det blir säkert någon som ersätter på sitt eget speciella sätt!