Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 837 ggr
Dolleminas
0

D-kullen 9 veckor!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jösses vad tiden springer iväg… om ca 3 veckor så flyttar någraTyst, samtidigt vet jag att de får det bra dit dem kommer…

Vill bara visa bilder på dem nu…

Först en form av "familjefoto"

Dolleminas
0

S*Dollemina's Diggiloo

Han kommer att färgändras till n 32 eftrsom han visades vara tonkmaskad istället för siamesmaskad…

Dolleminas
0

S*Dollemina's Dancing Queen f 33

Lilla tuffa tjejen… myser och leker med lillhusse…

Dolleminas
0

S*Dollemina's Daddy Cool n 24

Dolleminas
0

S*Dollemina's Dolce Vita n 24

Naturligtvis så vred hon precis på huvudet…

Dolleminas
0

S*Dollemina's Dirty Dancing n

Väntar fortfarande på nya betjänter att dyrkas av…

Dolleminas
0

S*Dollemina's Djingis Khan d 24

[Silkwaves]
0

Vet du vad jag tror att Dirty Dancing vill bli hemmakille Flört Han ser lite ut som "Jag flytt int´ "  Kyss

Skämt åsido att han har mitt hjärta det vet du ju redan, men de andra är också jättesöta. Jag håller tummarna för att alla hittar "sina" allra bästa hem.

Zootz
0

Men åhh, den röda snyggingen var ju bara så fin! Grattis till en härlig kull!

MyTwiggs
0

Vilka gulliga gullekatter! Puss puss puss på alla små nosar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

RacerDonnans
0

#7 Förstår dig, men jag säger bara en sak, Dolce Vita…………
Maggan du bara måste visa en ny bild framifrån, hon är såååå läcker.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Wiveka]
0

Vilka finingarKyss, men jag har ju blivit sååå förälskad i mönstratFlört

Dolleminas
0

Tack för alla kommentarer!!

#7 Du får "hålla koll" på om det är nån som villl ha tag på en svart kille "neröver"…

#8 Du har ju en snygg röd du med…Tungan ute

#10 ok men då får det bli en "gammal" bild… När hon var 8 veckor och låg och småmyste i min säng… (hon syns lite bakom till höger på #1)

Rexjen
0

Vilka söta små grisar! Kyss

Dolleminas; I en kull efter två maskbärande föräldrar kan du inte få både en tonk- och en siammaskad. Det är genetikst omöjligt.Tungan ute Antingen är båda siammaskade eller båda tonkarFlört

Dragonrebell
0

#4 Dolce Vita…lilla gummanKyss #5 Pappas pojke. SÅ lik pappa.Tungan ute#3 SnyggingenGlad #1 & #2 SötisarSkrattande #6 Vacker hane. SötisGlad

Zootz
0

Båda är tonkar, det bara måste vara så, de har typisk tonkfärg om du frågar mig!

Sewena
0

Så söta de har blivit..och vad tiden går..

Dolleminas
0

#13 och #15 jag är medveten om det men eftersom tösabiten inte är tingad än så ska jag göra ändringen efter chippningen, för hon verkar "bli över" eller vad tror ni…FlörtTungan ute

RacerDonnans
0

Jovisst ser hon tonk ut också men #17 helt ok att vänta med ändringen på henne. Tror nog hon "blir över! också så ljuvlig som denna kull är Flört.

Rexjen
0

#15 Eller dåligt siammaskadeTungan ute

#17 Hon ser väldigt söt ut!Kyss

RacerDonnans
0

#12 Glömde tacka för den fina bilden på Dolce!!! eller kanske hon skall kallas Vita efter farmorFlört. Passande namn tycker jag.

Dolleminas
0

#20 ang namnet så hade jag inte en tanke på det, men det blev ju extra kul!! Du vet väl att namnet betyder "ljuva livet"…Skrattande

Nu har jag bestämt mig iaf, men familjen vet inget än Tystmen Dancing Queen #2 blir min keeper!!Tungan uteKyss

lockar
0

Fina kattungar. Har du dna-testat. Även om de ser ut som tonk så är det inte säkert att de är det, vet själv då jag har dna-testat ett par stycken.

Pus-
0

Så fine de er. Blir mer og mer glad i mønstrede katter jeg Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Dolleminas
0

#22 Killen ÄR testad och därför vet jag, hade dock inte råd med båda samtidigt, men kommer att testa henne med… (om inte annat så för att veta vad hon bär på…Flört)

Rexjen
0

#24 Vad blev resultatet då? n32 eller n33?Glad

Dolleminas
0

#25,  n32, det var därför jag skrev att det visade sig att han var tonk… sen var han dilutionsbärare, (helt logiskt eftersom Alma är g 24) helt nonaugoti (dock har han spökteckning som syns vid foto men inte annars) Och han bär även choklad!! rätt så kul faktiskt, blivande matten kände sig såå nöjd med honom Glad

Synd bara att det är såå dyrt och sen väntan… innan man får resultatet…

Rexjen
0

#26 Aha, men dåså. Då är ju bruden f32 också!Skrattande Väntan är lång, men man blir desto gladare då resultatet kommer.Glad

Dolleminas
0

#27 Det vet jag också nu att hon är (f32), men jag vill ändå kolla vilka anlag hon bär, för hur det än är så brukar inte syskon vara helt lika…

Hon är ju sååå söt lilla skruttan, pipen och allt vad hon kallas för… (iof har husse ett gemensamt namn för alla katter här hemma… "Kattfan"Tyst, fast det låter värre än vad det är…Glad tror att det mest beror på attt han inte lärt sig vad alla heter…)

Rexjen
0

#27 OK, fast det enda du får veta är om hon bär choklad, dilution bär hon ju på och sen är hon cb/cs. Om brosan är chokladbärare så är hon också det till 50% sannorlikhet Tungan ute