Efter mörker kommer solsken
I bland hamnar vi alla i ett mörker som bara blir mörkare och mörkare. Innan mörkret blir svart ser man oftast en strimma ljus. En strimma ljus som man fösöker greppa tag i. Lyckas man har man en chans att komma ur detta mörker.
Översatt: Om man deppar i hop så kan man utan att veta det finnas en gammal trofast vän som suger tag i en och gör att man kommer ur deppighet. Om man deppar i hop så kan det finnas en sak eller en händelse som gör att man kommer ur deppigheten.
Med andra ord om man deppar i hop så finns det många gånger chans att komma ur deppigheten. Det gäller att försöka att inte göra gropen större och större. Det gäller att bygga en höjd i stället för att stå på.
Det gäller att hitta ljusstrimman också
Den hittade jag… en gång i tiden… och mitt liv har bara blivit ljusare och ljusare och ljusare 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ljusstrimman finns alltid där, men ibland kan det vara svårt att se den för alla tårar.
Jag tror att för varje gång man hittar ljusstrimman blir den lättare och lättare att nå
Det är när tårarna skymmer sikten att ha bra vänner som hjälper en att hitta ljusstrimman.