Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 1081 ggr
KatternasMatte
0

Tävling: gissa antal kattungar och vinn...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…en kattbädd eller en kattmyntaleksak.

Bubblan ska ha bebbar vilken dag som helst. Hon är nu på dag 63 +/- 1 dag. Bilder på magen och hennes viktökning och mer info om tävlingen finns på vår hemsida: www.gosehjartats.se  

Gissa hur många bebbar hon har i magen och du kan vinna en kattbädd. Om det blir fler som gissar rätt antal så lottas vinnaren mellan dessa. Det finns också 10 st kattmyntaleksaker som lottas ut bland dem som skickar in en gissning. Endast en gissning per hushåll.

aggeelin
0

Så roligt att det blir bebbar snart Skrattande ska kika in och se vad jag kan gissa. Hoppas att allt går bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

KatternasMatte
0

Tack så mycket Skrattande

aggeelin
0

Nu har jag varit in hos dig och gissat, eller hoppats kanske jag ska säga… tycker att det verkar spännnade med många bebbar Kyss

Charlie hälsar, han är här och kråmar sig, vill bli kliad på huvudet och ryggen.

Dolleminas
0

Jag har också gissat, hur som helst så har du/ni en fin hemsida Glad

emiya
0

Har också varit in och gissat! Vilken fin hemsida!

KatternasMatte
0

Tack, vad glad jag blir Skrattande

Lillskruttan håller oss på halster minsann, inga bebbar i sikte, även om de känns desto mer och det syns att "hela havet stormar" där inne. Tungan ute

Leffe
0
KatternasMatte
0

#7 Tack så mycket!

MartinaH
0

Nu har även jag gissat. Väldigt spännande att se vad det blir. Har en tjockis här hemma jag också som har en vecka kvar!

RacerDonnans
0

Kul tävling! Skall in och gissa senare idag.

#9 Ja, gissa om jag är nyfiken vad hon döljer. Jag finns ju nära om det behövs. Sen hoppas jag få komma och se dem ändå såklart.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MyTwiggs
0

Jag är så avundsjuk! Vi är fruktansvärt bebissjuka här hemma! Det finns inget bättre än att vänta kull!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#11 - Är det du eller Kisi som är mest väntande … och föredrar hon att vänta eller det som händer innan… bara undrar lite Skäms

Juliette-
0

Nu har jag med gissat (om det nu kom fram) vilken otrolig mamma så vacker.. Lycka till

KatternasMatte
0

Än så länge är det fortfarande lugnt men åh vad jag längtar att se vad som döljer sig i magen Skrattande Bubblan är väldigt cool, första gången men ändå så finner hon sig i sin stora mage trots att hon inte klarar av att vara så smidig som tidigare. Det är bara ibland som hon vill vara nära matte och hålla tass och bli masserad på magen, sen helt plötsligt struttar hon iväg och är som vanligt igen, även om hon vaggar runt som en liten anka. Kyss

JamesRex
0

Vad roligt! Och vilken rolig idé!!! Även jag har gissat nuFlört

KatternasMatte
0

Tävlingen är avslutad nu och bebbarna har kommit ut, sex stycken blev det, 4 killar och 2 tjejer. En av killarna dog tyvärr under resans gång och täppte till utgången så de blev tvugna att snitta Bubblan. De fem kvarvarande mår bra, så också lilla mamman efter omständigheterna. Vi matar och vakar för fullt eftersom det är en delningskull. Så småningom kommer säkert vi tvåbenta ikapp oss lite med sömnen, nu känns det mest som man går på övertid ;)

RacerDonnans
0

Grattis får man väl säga då i alla fall. Lycka till med de små. Rapportera gärna mer.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Wiveka]
0

Grattis!

jag röstade på sex styckenFlört

KatternasMatte
0

Tack så mycket :)

#18 Hihi, ja det var en del som röstade på 6 st. Ska sammanställa sen när jag hämtat mig lite. Ska försöka fota lite också.

Lägger ut en bild på bloggen alldeles strax, som jag tog med mobilen.

lockar
0

Grattis. Synd att en inte klarade sig.

Eine
0

Också jag röstade  på 6 st!Skrattande

Grattis och Lycka till med de små som är kvar.Det påminner om min sista kull:7 ungar och kejsarsnitt….1 dog efter 5 dagar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

Jag tror jag röstade på 5 kattungar… Men jag kommer inte ihåg (så lite rätt hade jag ju då). Skrattande Synd att en dog, men det är sånt som händer…

Spännande! Vad är det för färger?

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Så skönt att det är över och att de fem som klarade sig mår bra. Förstår att det måste vara jobbigt…

Och jag var en av de som röstade på sex stycken SkrattandeCool - tyckte att hon såg så stor ut!

Grattis grattis till alla goa bebbar!

MonicaLagerquist
0

Grattis till kullen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Juliette-
0

Jätte Grattis till kullen gissade dock på 7 så det fela på en Skrattande

Synd en liten kille inte fick leva men njut av dom 5 friska busarna nu

[Silkwaves]
0

Grattis till Kullen!Glad Tråkigt med den som inte klarade sig Gråter

aggeelin
0

Eftersom jag är en av dem som gissat rätt… en kattmyntaleksak är bra som pris, eller behöver inget pris Skrattande

emiya
0

Grattis till kullen! Synd att en vände om….Gråter

KatternasMatte
0

Tack för alla gratulationer :)

Det är ju sånt som händer att nån inte klarar sig. Vi är så glada över de fem som vi har i livet och de är som små yrväder. Bubblan har varit ganska förvirrad och orolig men börjar nog att landa nu. Tyvärr fick vi åka ännu en vända till veterinären i natt för stygnen hade gått upp och hon blev sydd igen och fick lite smärtstillande och vätskades upp. Bebbarna går upp i vikt och tuttar på för fullt och lilla mamman är så duktig så. Hon har legat resten av natten och hela förmiddagen med dem och bara gått upp för att kissa och sedan fått maten serverad i bolådan. Hon är mycket lugnare nu och bebbarna också, även om det naturligt är fullt slagsmål i mjölkbaren när alla är hungriga samtidigt.

Namntemat blir från filmen Hitta Nemo. Alla har inte fått sina nam ännu.

Killen som dog var röd.
En liten blå och vit tjej som vägde 86 gram när hon föddes har fått namnet Doris, för hon är lika förvirrad som filmens Doris är.
En liten blåpadda med vitfläck som fått namnet Korall vägde 93 gram när hon föddes.
En röd och vit kille som fått namnet Nemo som vägde 85 gram när han föddes.
En brunspotted kille som vägde 89 gram när han föddes, namnet är inte klart ännu.
En creme och vit kille som vägde 114 gram när han föddes och som inte heller fått nått namn än spikat. Han är kullens gaphals ;)

Färgerna är med reservationer för ev mönster på Nemo och gaphalsen ;) Doris ser ut att ha spökmönster. Hon har också två blå pussfläckar Kyss en på nosen och en under hakan (precis som pappa sin).

Det finns lite bilder på bloggen: www.gosehjartats.blogspot.com visserligen tagna med mobilkamera men det kommer bättre bilder sen.

MyTwiggs
0

Men åh vilken palett! Kul!

www.mytwiggs.com

miano
0

Grattis till kullenGladSå söta de är Kyss

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Rexjen
0

Oj, har helt missat! Grattis till kullen!Skrattande

AnneAlva
0

Grattis till kullen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

KatternasMatte
0

Tack så mycket Skrattande

KatternasMatte
0

Tävlingen är nu avgjord. Tack alla ni som ville vara med! Det var roligt att det var så många som röstade. Pga av att det var så många som gjorde det har vi beslutat att lotta ut två kuddar mellan dem som röstade på det rätta alternativet, dvs 6 stycken bebbar.

De övriga som röstade på 6 stycken kommer att få en kattmyntaleksak och vi har även lottat ut 10 leksaker bland dem som inte gissade på rätt antal bebbar.

Röstningsresultatet blev som följer:
5 stycken gissade på 3 bebbar
9 stycken gissade på 4 bebbar
24 stycken gissade på 5 bebbar
13 stycken gissade på 6 bebbar
8 stycken gissade på 7 bebbar
1 stycken gissade på 8 bebbar
1 stycken gissade på 12 bebbar
Totalt 61 stycken röstade.

Titta på vår webbsida för att se vilka som vann: www.gosehjartats.se
Är du nyfiken att se vilka kuddar vinnarna kan välja mellan titta här: http://design.gosehjartats.se/#home Där finns också en bild på kattmyntaleksakerna.

Vill du se bilder på bebbarna så finns deras fotoalbum här: http://kull3.gosehjartats.se/#home

KatternasMatte
0

Ett kollage av gänget :)

aggeelin
0

Åh så sööta Kyss puss puss

aggeelin
0

Tack tack för vinsten Skrattande

KatternasMatte
0

# 38 Vassego :) Du får rapportera vad katterna gillade den sen när den väl kommer ;)

Dolleminas
0
KatternasMatte
0

#40 Detsamma till dig. Du får också rapportera sen ;)

Strawberrygirl
0

Vad jag önskar att jag hade fått vara med och tävla! Det finns en ursnygg trekantsbädd där med silversarg och svart bädd. Kan förresten tala om om det finns någon vinnare av bädd här att jag har flera stycken, både av de ovala och av trekanterna och katterna älskar dem. De är jättefina och välsydda dessutom, bra lösningar när man kan byta ut med olika tyger efterhand man känner sig lite ombytlig på de ovala.

emiya
0

Vad fina de är, de små!Glad Jättesöta!

KatternasMatte
0

Igår skickades kattleksakerna ut. Har fått rapport från ett ställe att kuvertet hade lite bitmärken i det när matte kom hem från jobbet Skäms tänkte inte på det, hoppas innerligt att ingen katt får nått papper i halsen Gråter och att ingen får ovanan att tugga på viktiga kuvert som kommer med posten Skrikandes

Alla leksaker borde ha hittat hem senast fredag.

Jag sitter med fotoredigering för att kunna lägga upp nya bilder på de små liven här hemma och även presentera kattungarna vid namn nu. Sonen kom hem igår och jag hade lovat att vänta med att namna alla tills han kom hem.

#42 Hehe, du får väl lägga en beställning Flört

#43 Tack så mycket! Glad

lockar
0

Idag kom kattleksaken. Både katter och hundar skulle ha kuvertet.  Leksaken kommer att bli väldigt populär. Tack så mycket

KatternasMatte
0

#45 Vassego! Vad roligt att den gillas :) Skönt att ingen post eller djur kom till skada när den kom fram ;)

Strawberrygirl
0

#44 Jag funderar allvarligt på det! Problemet är att de färgerna inte direkt funkar med min inredning hemma. Men bra snygg är den, skulle passa i Varberg iofs.. men kan ju inte köpa kattgrejer dit heller! :p

Dolleminas
0

Vi fick våran idag och de yngre förmågorna bråkar om den, både 2- och 4-benta FörvånadGlad

KatternasMatte
0

#47 FörvånadFlört

#48 Oj de tvåbenta också Skrattande

[Wiveka]
0

Tack för bläckfisken!

Paketet uppskattades ocksåFlört

KatternasMatte
0

#50 Vassego Glad