Ciqan testad och blodgrupperad
Nu har vi börjat planera för en eventuell parning i höst och har därför blodgrupperat och testat Ciqan för FIV/FeLV.
Hon har blodgrupp A som mamma och pappa (men jag tror hon kan bära B, gjorde ingen DNA-test denna gång). HCM-scanning är planerad till augusti. Ni har tur som har nära till Pawpedsanslutna veterinärer!! Här får man endera vänta på att Nilsfors kommer till Sundsvall eller så får man kosta på sig resan söderut …. Jag fick plats på Strömsholm och tar det i samband med att Phoebe ska på utställning till Fräset för att iaf få ner reskostnaden lite. 
Så nu hoppas vi bara på en OK-stämpel i rumpan på henne vad gäller HCM också då så är allt iaf förberett och klart! 
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Kul! Här är planerna också i full gång 
Fick brev från genlabbet idag och Kisi är också A, bär på B. Det är vi glada för eftersom Kisis tilltänkte har blodgrupp A han också. Det blir så lättsamt 
Lycka till med planerna för kissemissan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Härliga besked! Ska bli spännande att följa höstens kommande kullar! = ) Lycka till med kommande planer!
Själv har jag två honor som svansar kring kastraten här hemma för tillfället. De har bönat och bett om att jag ska ta dom till den där snygge pojkvännen jag har lovat dom men jag är ståndaktig! Ingen parning förrän efter semestern! Stackars Leo (kastraten) är inte särskilt nöjd med uppmärksamheten. 
#1: Åh härligt att höra att det är på gång med din parning! Kommer bli superfina bebbar, det är jag säker på!!! *ler stort*
Tänkte göra gentest men glömde bort det … :S Nu blev det bara "vanligt" test.
vi får höras mera, jag är så nyfiken på att höra hur det går!
Kram!
www.shaneequas.com
#2: Tack så mycket! Hahahaaa, stackars Leo-gubben som måste stå ut med två trånsjuka tjejer … inte lätt att vara en stackars kastrat inte! Du får säga till honom att inte låta sig bossas alltför mycket. Ser verkligen fram emot dina planerade parningar oxå, ska bli jättespännande!
kram!!!
www.shaneequas.com

Visste ju en del redan efter vår trevliga pratstund igår, men vill även här säga att det skall bli spännande med er kommande kull. Älskar Ciqan så mycket, hon är såååå ljuvlig.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#5: Tack så mycket vännen! *ler* Hon är helt underbar, så "clueless" och jag önskar jag var mer som hon - bara lever i nuet!! Vi hoppas självklart på härliga små mönstrade, ev maskade vitfläckar. Då det INTE blir en maskad hane denna gång så får vi faktiskt se vad utfallet blir. Otroligt spännande iaf! :D
www.shaneequas.com

Lycka till med den kommande parningen.
Stolt ägare till tre La permer
På tal om tester… Jag får ursäkta mig TS, men jag måste bara meddela att jag har bestämt mig för att skicka iväg DNA-test så att jag får veta vad denna brud har för färg PÅ RIKTIGT… Där om tvistar de lärde må jag säga!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Kul att hon är A!!! 
Vet själv hur nöjd jag var att alla brudarna var A när vi skickade in senast. Vad är sannorliketen för det?
Det kommer bli riktigt spännande att se vad som kommer ur den här kombon!
Det gör väl inget om det inte blir maskat, huvudsaken det blir vitfläck

#9 Vad fin blivande farbror Wiggo är!

Lycka till med den planerade parningen! Ska bli spännande o se vad för hane du valt!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Lycka till !!!
Ska spana efter din kull!!!
Kramar Kicki QurraMoyaz