Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 339 ggr
Leffe
0

God morgon 2009-07-07

God morgon. Tänk det har redan gått en vecka på julimånad. Vad tiden går fort egentligen. Snart är det höst igen. Var det inte höst för en stund sedan?

Sköt om er

RacerDonnans
0

God morgon!!

Skönt att semestern startat och att få känna sig lite ledig!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AlexH
0

Godmorgon

Jobbar hemmifrån idag.. jag satt igår och skummade nätet efter GIoch High fat low (no) Carb info.. funderar på att prova på en lättare variant.. kan inte riktigt köra den fullt ut eftersom jag har gjort en Gastric by pass för 1,5 år sedan.. men ska försöka ta bort allt vittSkrattande dvs. vitt bröd, mjöl, pasta, potatis, ris etc och satsa på protein och fett och grönsaker ( jo jag kommer äta rotfrukter, även om det är ett "nono" inom denna diet. men jag ersätter allt mjukt bröd till riktigt grovt knäckebröd (dinkel knäcke) och om jag ska ha pasta så blir det dinkel pasta.

TUR att vi precis har inhandlat en elgrill till balkongen - bästa köpet! den var svindyr, men vilka resultat! smakar som på en vanlig grill och den har otrolig kapacitet! Jag är nöjd! så nu blir det grillat med grönsaker framöver!

Det svåraste är att undvika sockret.. får jobba på det…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

#2 Jag tycker bäst om vitt bröd och äter nästan bara det när det gäller bröd trots att både hjärtdietisten och husläkardietisten har sagt ifrån. Är så glad nu för det har kommit ett vitt bröd som är fiberrikt och smakar toppen "Äntligen" och det är ett passande namn

Eine
0

God morgon alla.

#1 ha det skönt nu!

#2 Om du äter enligt GI så försvinner sockersuget! Jag blev förvånad själv.

#3 Jag tycker mycket om smaken på en del vitt bröd,men försöker äta enbart hårt rågbröd eller mjukt grovt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Godmorgon.

Jag fick en hrölig sovmorgon. Var på väg upp vid kl 8, men tänkte att jag drar mej lite till. Vaknade vid 12 av att telefonen ringer. Så skönt, så länge ha rjag inte såovi på hur länge som helst.

Jag ska ta o föröska städa lite, då jag får massa besök här i morgon. Jag ska ha en hemvisning. Flört 

#1 Semester behöver du! Minns nu att inte göra så mycket på semestern.

#2 El grill lät spännande. Kan det verkligen bli samma resultat som med vanlig grill?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AlexH
0

#5 ja faktiskt om du köper en av kvalitetFlört Jag har tidigare köpt dessa som säljs på rusta och likannde som kostar upp till 500 sek.. och de har inte varit speciell hög kvalitet.. den ena smält plast handtagen på - hur man nu kan ha plast handtag på ett stålgaller!

Den andra tålde inte fukt… och så har de oftast för liten kapacitet för att klara av mer kött än för en person, korv går ju bra.. De har oftast för tunna galler.. man ska se till att det är rejäla tjocka galler då fastnar inte kött och fisk på dem.

Vi tog av våra besparingar och köpte en WEBER elgrill som kostar 2300 sek (det sved i plånboken) men den är suverän! har grillat både kött fisk och kyckling i stora mängder med perfekt resultat! och så slipper man oset från kolen och miljöförstöringen från gasolen Tungan ute så smaken sitter ju i köttet och kryddorna man marinerar med så doften från vår balkong luktar lika gott som från dem på bottenplan med gasolgrillar och en och annan kolgrill..

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

#5 en annan stor fördel är att elgrillen kan man ta in på vintern och ställa på spisen under fläkten och grilla inomhus! = grillat året om! jippi!

vad är det för hemmavisning? tupperware eller liknande? eller är det lägenheten? *nyfiken*

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

EvaG
0

Uppe tidigare än vanligt i dag. Vill se alla program om och med Michael Jackson på TVn.

Enda felet med elgrill är att det blir inte riktigt samma speciella smak som en kolgrill ger.

Ha en bra dag nu allesammans.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Här skiner solen nu samtidigt som det öser ned

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! Jag sitter med hemsidan och lägger upp lite info om min planderade kull :) kolla in!

www.mytwiggs.com

Ha en fin kväll!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com