en fråga om pälsen.
James är ca 1,5 år. Fr.om när vi fick honom tills för kanske några veckor sedan så hade han väldigt dåligt med päls över ryggslutet och på undersidan av svansen. Men nu märker vi ju en markant skillnad då pälsen är riktigt tjock och fin på hela honom. Vad kan detta bero på? Jag tyckte att om han byter till sommarpäls borde den ju bli tunnare,inte tjockare isåfalll.
Hursomhelst så är jag jättenöjd och glad att pälsen kommit dit också!
Vi har inte bytt foder så kan nog inte bero på det…
Skickar med en rolig bild när James är på väg att jama 
är han kastrat eller fertil? Fertila hankatter kan tror jag av hormonerna tappa päls lite här och där :) så kanske att han har fått tillbaka den nu om han har blivit kastrat?
Min hane är fertil, men har dock aldrig tappat pälsen på ryggen, bara på svansen som om man skulle ha rakat en smal strimma där.. (fetsvans) men det ändrar sig också lite då och då, ibland är svansen heltäckt med hår och ibland blir den kala ytan bredare.. Jag tror det har med hormonerna att göra :)

Vi kastrerade honom när han var ett halvår.. så det kan säkert ha med hormonerna att göra. Man blir så glad av att se det bara!
Jag förstår din glädje!! Våra cornishar fäller ur sig över vintern och typiskt nog börjar utställningssäsongen på vårvintern .. då är de inte helt återställda i pälsen. :( Det är först nu de är fullpälsade och fina!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com