Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 211 ggr
Rexann
0

GODMORGON 2006-12-06

GladGodmorgon till ännu en dag med snö……ska snart i väg på jobbet!  Få se vad denna dag har att ge!

Faxlin
0

Hoppa alla får en trevlig dag. Och här är det ännu en dag, utan snö. Grått, mulet och plusgrader :-)
Ännu en dag man slipper skotta. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

solskensbarn
0

God morgon! Min snö är i riskzonen. Det småregnar idag. Bläää! Tror jag åker upp till fjälls i helgen för att få krama lite större mängder snö :)

Leffe
0

God morgon. En undebar vinter, ingen frost, ingen snö och inget regn. Det är bara solen som fattas.
Ska släppa ut Dolce bland de andra katterna idag. Vi får väl se hur det går.
Ger dig en spark där bak Åsa. Lycka till

Faxlin
0

#3: Tackar. Kan nog behöva två. Har tyvärr mina skyggis katter på rymmen. Så jag har sökt katt hela natten. Är hemma nu för att varva ner lite. Ringa tidningar, och söka jobb och dricka sju koppar kaffe. sedan ska jag ut och söka igen.

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Är det dina makarna Skygg som stuckit. De kommer tillbaka

Faxlin
0

#5: Japp det är makarna Skygg, Missan och Mojje. Helt borta är de. Hur de lyckats ta sig upp på frysen, haft bort metallramen med luckan till vetilationen och sedan passerat ytterligare ett ventilationsgaller förstår jag inte.
Ohh, jag hoppas du har rätt att de kommer tillbaka. Men de är ju så skygga.

Audiatur et altera pars

cornish
0

God Lunch….

Vaknade vi 11 av att min kompis med kattungar på g ringde och sa att det nog är dags snartGlad!!!
Så…nu ska jag iväg till skogen först med hunden och spåra liteså att hon är tillfreds…för sedan ska hon vara ensam några timmar.

Jag hoppas ju förstås hinna dit och se själva födseln..men,men man vet inte.Dessutom kan det dröja hela dagen-kanske blir det först i natt.

Får se om det blir någon rapport ifrån kompisen sedan-hon har ju dator hon medFlört

Åsa-jag håller tummarna jag också!Även för att du ska hitta de skygga kissarna..(eller är dom illrar…låter mer som det på flyktsättet,he,he)Kan ej historien om dom men- lycka till!!!

I dag har vi iallafall liiite ljusare ute här i Sthlm -vem vet solen kanske dyker upp!Trösten med denna varma dec.(hittills) är att man slipper stå o skrapa bilen i en kvart och skotta mastodont- vallar av snö som dom plogat in över bilen på natten!!!Så har det varit många år här nu -antingen ingen snö-eller så flera meter!(jag vet att uppe norr är det mer normalt..)Och det har varat i veckor-överdrivet snöande…Men faktiskt ganska kul när det blir så där kaosigt- om man inte fastnar någonstans med bilen tex el. väntar på ett pendeltåg som ej fungerar pga snön osv…..
Överdrivet åt ena eller andra hållet..det är väl detta med klimatförändringen tyvärr.

Ha en bra dag allihopa!!

cornish
0

Leffe- glömde skriva att jag hoppas det går bra med katterna ihop!!Måste vara spännande…nån kanske blir jättekompis med Dolce!!Hoppas det…Du fotar väl dokumentation så att du kan visa här?
Ha en bra dag, är du ledig i dag då?

EvaG
0

God natt. Hur har det gått för dig Åsa både med jobb och katter?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Rexann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God natt!! Som vanligt sitter man uppe för längeOskyldigSkickar med en bild på hur det ser ut i kväll utanför vårt hus, tror det räcker med snö….

cornish
0

God natt!!

Trött efter att varit och kollat på kattungar hos kompis..

Vilken otroligt vacker snöbild Rexann!!-önskar det såg ut så här med…

Faxlin
0

#9: Här har det inte gått bra alls. Jag var vaken hela natten och sökte efter dem, sedan förökte vi hela dagen i går. Men ingen lycka. Jo, vi har sett dem, så nu vet jag vart de håller hus. Tyvrr har de valt ett högt uppflygen plats där vi inte kommer åt dem. Men vi har ställt ut mat. Gått och små jollrat och pratat med dem. Och så lämnat stallet på glänt. Men än så länge vill de verkligen inte veta av oss.
Har även sett dem nu på morgonen. Men nu är jag bara slut, helt slut i kropp och själ.
Jobbet jag sökte gick det inte så bra med. Ringde 9.01 och sedan med tio minuters intervaller tills klockan var 11. Och samma svar hela tiden.
Ni har nu kommit till Skutskär och Älvkarlebys församling. Vi har telefontid mellan klockan 09.00 till 11.00, vardagar mndag till fredag. Vid akuta ärenden ring. ….. på telefon …. och … på telefon ….
Välkommen åter.

Jahapp, vet inte om de menar mellan 21och 23 då de aldrig svarar. hihi
Men ska försöka idag igen.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars