Solskydd
Jag har ett litet dilemma med Idus ljusrosa öron och panna som jag är rädd att de blir brända i solen. Försöker smörja in honom med solskyddskräm för barn men han sätter ju naturligtvis igång att tvätta bort den direkt. Har någon något tips?
Jag har samma problem, men det är värst i början när de inte blivit vana vid solen. Jag har kört med oparfymerad solskyddskräm från the body shop. De är inte brända, mend et blir ett väldigt tvättande och trots att det inte är någon parfym så märker de att de har något där som de inte vill ha… Kisi tvättar sig tills hon blir helt rödfnasig av det istället… Det är inte lätt när det är svårt…
Skugga är nog det bästa…
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tamlin får apotekets solkräm för barn, som tydligen ska vara ofarlig att äta. Jag tar i ordentligt med solskyddsfaktorn eftersom de ofta blir mer som en hinna då. Och då lyckas Tamlin inte få bort allt. Han tvättar sig mest intensivt i början så jag brukar smörja honom, ge honom mat sedan och efter det här han nästan nästan glömt att han borde tvätta sig. Nu är han tjusigt pepparkaksbrun framför öronen
Något som däremot avrådes är att ha sin egen brun-utan-sol i samma märke. Ni vet sån där som färgar efter någon timma och sedan är aningens permanent… Ja, ni fattar… dessutom gjorde jag det strax innan vaccinationen och fick ett sjå att förklara för vet att den underliga färgen på katten inte var något direkt fel… han var knallgul på magen och bröstet i flera månader.

Tack, då ska jag försöka smörja rejält innan matdags och som Twiggy sa, skugga, nu när det är så varmt vill han ju inte vara så mycket i solen så det ordnar sig nog:)
Kisi blir inte helbrun framför öronen, utan får fina små fräknar 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hi hi, det såg jag ju i Uppsala, fina lilla Kisi