Trevlig första advent, God 2006-12-03
God morgon alla människor! Hoppas ni får en trevlig första advent och att ni får njuta av lite julstämning under dagen på någon julmarknad eller traska runt och se på alla julskyltningar. Jag har kastat ut katten ur sovrummet de senaste två nätterna, han sover ju inte. Det betyder att jag är lite mer som människa igen nu, jag måste ju få sova! Lite hemsk kände jag mig dock. Men i morse släppte jag in honom å så låg vi å gosade i sängen, och vovven putsade honom så att han spann. Mysigt!
Trevlig 1:a advent!

Trevlig första advent på dig med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
God förmiddag! Nu bär det av till svärmor som ska bjuda på adventsfika sen blir det julskyltning i Visby med dans kring granen med barnen!

God Lunch!
Såg att det blivit 2 trådar…fortsatte att skriva på den som skrivits tidigast…även om du Åsa verkar varit vaken hela natten enl. vad du skrev..!Men du skrev ju här också så..Hoppas vaket berodde på natt-jobb(ändå vaken sent!!-jobbade själv natt en gång i tiden,ett år..) och inte sömnsvårigheter-för då vore det för hemskt..Hoppas du sover nu iallafall
!
Ja, trevlig advent på er allihopa!! även om det mer ser ut som september ute…grååå sådan- september brukar ju vara färgsprakande!
Har nu satt upp min gamla adventstjärna från jag var liten- en "äkta" i papper och så med den rätta färgen..Detta är något att uppröras över för de i min ålder - de som i dag säljs som "gamla sortens" stjärna har fel färg!!!(om man är så gammal som jag alltså…48 år..)Dom är helt orangea!!
Dom skall nämligen vara röda med det orangea tonande utåt spetsarna som är gula! Och med gula stjärnor strödda i det röda och med stansade prickar..Då får man det rätta ljuset..När de tänds ser dom orangea ut-men mörkare…och de stansade prickarna lyser..
Varje år försöker jag se om de börjat göra de nya i den rätta nyansen…men NEJ-dessa har ej funnits på åratal…Dom är numer helt orangea.
Är glad att jag inte slängde originalet när jag ett år när jag var i 20-års åldern köpte en ny(min gamla var redan då skamfilad-men sedan dess ömt vårdad!) och ej såg detta förän den kom upp-den lyste i ljus-orange!!
Min är ju nu lite skamfilad,men behandlas med varsamhet - för det är rätt ljus i den
och den har jag i sovrummet, så jag kan somna till det ljuset-samma ljus och stjärna jag hade i mitt rum som liten..myysigt och tryggt!Man kan ju få känna sig lite liten ibland.
Nu finns det säkert många här som växt upp med dessa nya varianter-de orangea-och då är ju det man gillar!!
Ska även köpa en ny trendig och fin stor stjärna till vardagsrummet…måste ju hänga med också…
Nej,inte för den sakens skull ,men kul med något nytt också.
Och den nya fina vita följde med fd.särbon förra året..Men det gör inget för nu är det enfärgat djupröd som gäller..man ändrar smak.De vita var väldigt inne i flera år här där jag bor,och visst det är fortfarande fint.
Man har lite krav på sig när man bor i gamla funkiskvarter på Gärdet där många unga trendriktiga bor
..
Men,men…jag gör och har bara det jag själv gillar!(Som den katt jag är..ha,ha..)
Ha en skön dag!!Ska nog baka lite saffranskaka i dag,sååå gott med saffransbröd!
Lullan-gud vad mysigt det låter med Visby…måste vara härligt att bo på Gotland!Och där skulle jag äta saffranspannkaka i dag! Guud så gott!Har receptet men lite krångligt är det…
Och RolfH- helt underbar rockande marsvin/hamster…(har kopierat ned den
)
Rexann- vilken underbar bild!!Stjärna över huvudet och allt…
Rexann-jag la in fotot som en första adventhälsning..på första sidan.Kan ej få bilden större tyvärr (Leffe är borta..
)
Det är väl ok att han är där över dagen????
Annika

Vad kul!!! Det är helt ok!!
Nu har jag kommit hem och ska direkt ned i sängen. God natt med er allihopa

#5: Jag är ju arbetslös, så tyvärr är det ju sömnsvårigheter .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars