Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 340 ggr
Leffe
0

Smutskastning

Nu finns det statistik på att kattägare är etta på internet när det gäller att smutskasta varandra. Katter är etta tillsammans med hundfolk och golfare. Skönt så länge det inte händer här.

solskensbarn
0

Det tror jag nästan inte på!

Jag har hört ett fint ordspråk om statistik.

Det finns tre lögner, lögn, förbannad lögn och statistik

Flört

cornish
0

Låter ur-trist…men det måste väl gälla uppfödare??Flört(ha,ha..den kan du väl ta Leffe..)

För jag har tyckt mig ha märkt sådant förut hos uppfödare -när jag själv köpte katt alltså!!!!
Detta gäller både hund och katt….dessa uppfödare höll ju också på med utställning-allvarligt talat tror jag det är då smutskastning kommer in.Man blir arg på domare-avundsjuka osv frodas och gruppbildning bildas-några håller ihop mot andra osv..Man väljer utställning efter domare..detta låter helt tossigt för mig.Har vi så dåliga domare att dom dömer så olika-då finns ju ingen bra standard vare sig för hund el.katt..Hela vitsen försvinner då!När en domare ger ett djur bästa beröm-en annan tvärtom..
Nej, jag avstår gärna detta trixande..men dömer inte de som gillar utställning!!

**Nu menar jag inte att detta gäller på denna sajt!!!!!!!!!!!!!!!!
**
Bara en reflektion över hur detta uppstår!

Och jag hoppas verkligen vi kan hålla denna sida ren från tjafs här-tycker vi ska ha stränga avstängningsregler annars!
Här ska vi bara prata katt och annat som hör till, samt kanske prata av oss lite i allmänhet.Om någon börjar med mobbingtendenser-då tycker jag den personen får lämna forumet.Så enkelt.

Jag tycker inte vi ska gå in i diskussioner kring domare,uppfödare osv heller…Eller hur?Då blir det bara  tjafs..Men det är vad jag tycker..

Visst- jag vet att det funnits problem inne på hittekattersajten-och dom sysslar ju ej med utställning/avel..men det är väl för att det är ett sådant brinnande ämne där- så att folk går sönder..Särskilt unga sådana.De orkar inte med allt djurplågeri och så blir det tjafs mellan dom istället för att ösa den ilskan på ett bättre målobjekt istället..Som politiker kanske??
Men tror och hoppas att det löst/löser sig där!Jag är själv medlem där och det gör fysiskt ont i en att läsa om katterna som lider..

Min högst personliga åsikt i detta ämne-smutskastning!

Appropå positivitet-det vi väl ska sträva efter här - ni har väl gått med i Goda nyheter iFokus också??
En sajt man blir glad av!Glad

PS. ha,ha golfare-det lät ju kul ju!!Men varför, kan man undra??Och var-smutskastar dom varandra alltså..knappast på banan!
"har du hört om Hans- hur han håller på med klubborna-och hur Greta slår bollar hit o dit.."
Bra vi inte har en golf iFokus då..ännu..Blir väl ett himla liv där då..DS

Lullan1
0

Hihi! Läste just artikeln i Aftonbladet. Har lite svårt att se att det förekommer så mycket tjafs då jag själv inte har varken "sett eller hört nåt".

Tur att vi är så himla bra här! Oskyldig

cornish
0

Hörde senare av en kompis att dom pratat om det på Tv i morse och att det tydligen var riktigt allvarligt,med att polisen hade så mycket anmälningar…från människor som inte bara smutskastades utan verkligen trakasserats på nätet.Det var väl det du sett Leffe?Jag trodde det var mer typ- tjafsande,prata illa om osv.
En del av det jag skrev var väl nu när jag vet, lite missvisande….Men jag står ändå för det jag skrev - men det är ju en annan sak!

Och jag hoppas fortfarande att vi inte får hit någon mobbare-eller trakasserare, och att den i så fall snabbt stängs av..

Det blir inte rätt direkt.. alla gånger…Generad

EvaG
0

Jag är inte förvånad. Vet sedan tidigare att det är så inom hundvärlden. Den här sidan är underbar.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Eine
0

Då tar vi bort de dumma inläggen, eller hur. Skit ska man inte kasta på folk, man skitar bara ner sig själv…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cornish
0

#6 Håller helt med!!!!Glad

Jag hoppas ingen uppfödare tog åt sig när jag skrev mitt första svar!!!efter Leffes summering av statistiken!
Det var inte min mening-men jag har av flera uppfödare tidigare hört att det kan vara lite prestigetjafs och sånt…det var det jag menade.

Jag syftade inte på någon jag lärt "känna" på denna sida!!!!!!!

Mina katter är som sagt-11 och 7 år…Och hundsk-t snacket var en annan uppfödare till min förra hund¨(man blir misstänksam när uppf. talar illa om andra uppf. inför valp/kattköpare..)-ej min nuvarande som jag rek.varmt!!

Det blev lite missförstånd från min sida-Förlåt-men jag tog upp ett annat problem!

Slut om detta nu då!

Vi ska vara rädda om varandra här på Cornish rexsajten -det är så mycket roligare då!!

(den lilla "hinten" till Leffe var med glimten i ögat…eftersom han är uppfödare -inget annat!Han verkar vara en man med humor och självdistans..)

Sköt om er! 

Annika