Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1013 ggr
Tainted123
0

Ung cornish hane söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simon är 8 månader gammal och söker nu ett nytt hem att busa runt i, säljes endast som innekatt. Han är kastrerad, chippad, vaccinerad och registrerad, stamtavla medföljer givetvis. Till utseendet är han jättefin, urläcker rexning och helsvart förutom 2 vita morrhår. han skulle nog passa toppenbra för utställning om man är intresserad själv, har fått mycket beröm för hans fina drag, och han hade nog tyckt att det hade varit skoj med. Också personligheten är allt man kan vänta sig av en rex, dvs vääldigt mycket bus och påhitt dagarna (och nätterna) igenom! Han är van vid barn (har en 2åring hemma) och bor för närvarande ihop med en vuxen rexhona. det har varit en del osämja men dom tolererar varandra, han testar såklart både våra och den andre kattens gränser och hon har inte riktigt sagt ifrån starkt nog. då rasen kräver mycket stimulans så tror jag att han hade trivts bäst hos en familj där det redan bor en eller flera katter men är man hemma mycket på dagarna och har tid för mycket lek så hade han kanske nöjt sig med att vara ensam. han är väldigt nyfiken så man får räkna med att några blommor kanske åker i golvet, eller att ostmackan man gjorde 2 sekunder sen helt plötsligt är spårlöst försvunnen :) för övrigt så är Simon en superfin katt med stor potential, han är öppen för nya utmaningar och väldigt intelligent. favorit sysselsättningen just nu är att apportera godispapper eller sitta på axlarna när jag äter och försöka sprätta iväg maten som kommer upp på gaffeln! Hör av er vid intresse, vi finns i Mölnlycke strax utanför Göteborg!

MyTwiggs
0

Fin kille! Hoppas att du hittar ett gott hem till honom!

Har du lagt ut en krok på rexringens omplaceringssida?

www.rexringen.nu

Lycka till!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Tråkigt att behöva omplacera en sån liten guldklimp, men ibland måste man. Hoppas du hittar ett toppenhem åt honom!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Vilken uppfödare kommer han ifrån?Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tainted123
0

Nej det känns verkligen tungt att låta honom flytta, men får försöka att inte tänka egoistiskt.. han får det nog bättre på ett annat ställe tyvärr :(

hans stamnamn är S*Cubarex's Santiago men lyssnar som sagt på Simon.

Meleme
0

Vilken underbart läcker panter!

Tainted123
0

ingen som är intresserad? kanske kan locka med nån bild till :)

Simon är alltså herren till vänster, tät fin päls!

Tainted123
0

Lite suddig..

Tainted123
0

Hm, enda bilden jag hittade i någorlunda profil :p

AutumnWicca
0

jättefin verkligen! Hoppas du hittar någon snart!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Veanord
0

Hej! Har Simon hittat ett nytt hem redan? Mvh, Eva

Tainted123
0

Hejhej Eva, nej inte än. La ut honom på blocket igår så nu tar det nog inte så lång tid till.. Är du intresserad?

Veanord
0

Hej! Ja, visst finns det stort intresse i hjärtat, och han ser underbart fin ut, och verkar så mysig med sina "bus". Vi är en familj  på tre pers som bor i Göteborg och är lite halv-allergiska. Det är därför vi börjat titta på cornish rex. Vi har även träffat några cornishar. Jag ska prata med övriga familjen idag så kan vi väl höras inom kort. Jag tittar in på blocket också så ser jag din annons där. Eva

Tainted123
0

Toppen! du får gärna ringa mig sen om du fortfarande är intresserad, telefon nummret finns på annonsen på blocket :)

Tainted123
0

Veanord, tänkte bara höra om ni pratat igenom det? Har inte hört något från dig..

Cornish-rex
0

Har Simon hittat sitt hem än?

metalbitch
0

hur går det med katten? jag är ev intresserad i såfall…hittar inte annonsen i blocket Gråter